Peste 518.000 de lei, cuantumul amenzilor aplicate de Protecția Consumatorilor Covasna în 2021
Din peste 570 de reclamații depuse de covăsneni la Protecția Consumatorilor, doar 50 au fost întemeiate
Un bilanț pe anul 2021 al activității Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Covasna, transmis la solicitarea ziarului Observatorul de Covasna – CovasnaMedia.ro, arată că neregulile găsite în urma controalelor derulate anul trecut s-au transformat în amenzi care se ridică la 518.200 de lei. Valoarea este în creștere față de anul precedent. S-a înregistrat totuși o scădere la numărul reclamațiilor depuse de covăsneni la Protecția Consumatorilor.
Datele transmise de instituție ne arată că în 2021, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Covasna au fost înregistrate 574 de reclamații, în vreme ce cu un an în urmă, numărul acestora se ridica la 624.
După verificare, dintre reclamațiile din 2021 s-au dovedit întemeiate 50, iar dintre cele din 2020, 51.
Cât despre neregulile găsite în urma controalelor Protecției Consumatorilor, cele mai frecvente abateri pentru care s-au dat amenzi au fost: punerea în circulație a unor produse şi servicii fără a asigura informarea corectă şi completă a consumatorilor; comercializarea unor produse cu termen de valabilitate expirat; lipsa informațiilor corecte și precise de pe produsele aflate la comercializare; lipsa etichetării alimentelor, conform prevederilor legale; depășirea termenului de valabilitate; lipsa prețului pe unitatea de măsură; lipsa traducerii informațiilor în limba română; lipsa instrucțiunilor de montare și utilizare la produse de folosință îndelungată; lipsa certificatului de garanție la produse de folosință îndelungată; lipsa afișării CUI sau a orarului de funcționare; utilizarea mijloacelor de măsurare neadecvate; depozitare neconformă cu indicațiile producătorilor; existența practicilor comerciale incorecte; abateri privind reducerile, promoțiile practicate; existența și depistarea unor produse neconforme pe piață.
„Informați-vă cât mai complet asupra produselor pe care doriți să le achiziționați, citiți eticheta produselor, fiți atenți și acordați maximă atenție tuturor detaliilor, pentru a achiziționa un produs conform necesităților Dvs.! Verificați prețurile produselor, veridicitatea reducerilor promoțiilor. În cazul în care considerați că drepturile Dvs. au fost încălcate, semnalați orice abatere la CJPC Covasna”, este mesajul transmis consumatorilor covăsneni.
Valoarea amenzilor aplicate în 2020 a fost de 511.000 de lei.
Sursa foto: unsplash.com