(Update) Încă nouă instituții covăsnene anunță că reduc programul cu publicul
Cum puteți lua, totuși, legătura cu funcționarii, fără să faceți drumuri în plus sau cum să evitați cozile
UPDATE: Și IPJ, ISU și SDEE Covasna au anunțat joi cu au schimbări în programul de lucru cu publicul.
- Inspectoratul de Poliție județean Covasna
În contextul măsurilor instituite la nivel national de către instituțiile publice pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, Inspectoratul de Poliție Județean Covasna vă informează asupra faptului că începând cu data de 11.03.2020 activitatea de primire în audiență se suspendă.
Pentru a asigura cetățenilor dreptul de petiționare, recomandăm ca transmiterea petițiilor/cererilor formulate în baza O.G nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, să se efectueze online sau prin poștă.
De asemenea, pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar, accesul cetățenilor se va face pe rând la ghișeu (o singură persoană).
Totodată, pentru eficientizarea activității de eliberare a certificatelor de cazier judiciar, facem precizarea că pe site-ul official al I.P.J. COVASNA https://cv.politiaromana.ro la secțiunea utile/cazier-judiciar se află postat un model de cerere pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar, astfel încât cetățenii se pot prezenta cu formularul direct completat la ghișee, reducând timpul de așteptare.
Facem apel ca prezentarea la ghișeul de relații cu publicul să se realizeze numai în situații urgente, când documentul este absolut necesar, iar obținerea acestuia nu poate fi amânată până la stabilizarea situației.
De asemenea, vă aducem la cunoștință faptul că potrivit Legii nr. 290 din 24 iunie 2004 privind cazierul judiciar instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice pot solicita organelor de poliție extras de pe cazierul judiciar, în baza consimţământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice la nivelul instituției în cauză.
În extrasul de pe cazierul judiciar transmis instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice se înscriu date conform prevederilor art. 17 şi 18 din Legea cazierului judiciar. (datele înscrise în certificatul de cazier judiciar – document eliberat persoanelor fizice/juridice).
În acest sens, s-ar reduce considerabil numărul persoanelor fizice prezente la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar de la sediul poliției.
Totodată, vă informăm asupra faptului că solicitările de eliberare a certificatului de integritate comportamentală sau a copiei de pe registru pot fi realizate:
- individual, la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar din cadrul I.P.J. Covasna (certificatul de integritate comportamentală/adeverință) sau
- centralizat, la nivel de angajator prin adresă către instituția noastră (copia de pe registru).
În sensul celor prezentate, pentru evitarea eventualelor aglomerări, recomandăm ca solicitările să fie efectuate de către instituție, prin adresă și centralizate sub formă de tabel.
Solicitările pot fi transmise electronic (adresa scanată și tabelul centralizator în format editabil word/excel) la adresa de e-mail cazier.cv@politiaromana.ro.
Precizăm că înscrisul eliberat conform art. 23 din Legea nr. 118/2019 va avea valoarea juridică a unei copii de pe Registru, astfel cum este definită în lege.
Solicitarea centralizată pentru obținerea unei copii de pe registru se va face în aceleași condiții în care se poate obține extrasul de pe cazierul judiciar, potrivit Legii nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv în baza consimţământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice (cu acordul persoanei verificate).
Acordul persoanei se prezumă a fi luat dacă entitatea solicitantă precizează în cuprinsul adresei că a obținut acordul persoanei verificate pentru prelucrarea datelor cu caracter personal și obținerea adeverinței.
Subliniem faptul că cererea instituțiilor se transmite I.P.J. Covasna doar pentru persoanele născute pe raza județului Covasna. Pentru persoanele născute pe raza altor județe, solicitările se vor efectua la inspectoratele de poliție județene competente.
Totodată, recomandăm tuturor cetățenilor care doresc să ia legătura cu celelalte structuri ale inspectoratului să limiteze interacțiunile fizice cu personalul instituției la situațiile de strictă necesitate, obiective, iar în măsura posibilității, să folosească mijloce alternative de comunicare (poștă, poștă electronica, telefon).
- Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Covasna
În contextul implementării măsurilor de prevenire a răspândirii Coronavirusului COVID-19, Inspectoratul pentru Situații de Urgență "Mihai Viteazul" al județului Covasna face următoarele precizări referitoare la activitatea de avizare şi autorizare în relaţia cu publicul:
1. Solicitările de asistență tehnică de specialitate se recomandă să fie transmise în scris pe adresa de email contact@isujcv.ro sau pe fax la numărul 0267/311182 cu indicarea modalității preferate de primire a răspunsului (email, fax);
2. Programul privind eliberarea/depunerea documentaţiilor tehnice în vederea emiterii avizelor şi/sau autorizaţiilor de securitate la incendiu şi protecţia civilă rămâne valabil, cu menţiunea că depunerea acestora se poate realiza şi în format electronic la adresa de email avizare-autorizare@isujcv.ro (numai pentru depunerea documentaţiilor semnate electronic).
- Societatea de Distribuție a Energiei Electrice (SDEE) Transilvania
Având în vedere evoluția la nivel mondial și național a cazurilor de contaminare cu virusul COVID-19 (coronavirus), ca măsură suplimentară de prevenție, SDEE Transilvania Sud – Sucursala Covasna le propune partenerilor, colaboratorilor și clienților săi ca, începând cu data de 12.03.2020, pentru o perioadă nedeterminată, relaționarea să fie făcută prin intermediul următoarelor căi de comunicare:
SDEE Covasna:
- adresa oficială de email: office.covasna@distributie-energie.ro;
- prin telefon: 0267 305 999;
- prin fax: 0267 305 704;
- prin poștă sau curierat, la adresa: str. Lunca Oltului, nr. 9 A, Sfântu Gheorghe, cod 520036, județul Covasna;
Știrea inițială: DSVSA, IȘJ, Gospodărie Comunală SA, Casa de Pensii și Oficiul de Cadastru și APIA (parțial - doar pentru activitatea de vizare a carnetelor de rentier agricol ) se numără printre instituțiile covăsnene care au anunțat că de joi, 12 martie, suspendă sau reduc activitatea de relații cu publicul, pe anumite sectoare, pentru a limita răspândirea infecțiilor cu noul coronavirus.
- Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Covasna
Până la data de 31.03.2020, cu posibilitatea prelungirii în caz de nevoie, DSVSA Covasna a impus măsuri restrictive privind circulația persoanelor la nivelul instituției, si anume :
Toate solicitările, de orice fel (cereri, adeverințe, eliberarea de pașapoarte pentru bovine, depunerea probelor pentru examene de laborator etc.) se primesc prin poarta de intrare închisă a instituției NUMAI în ziua de marți între orele 8,30 - 12,00.
Toate actele solicitate, de orice fel (cereri, eliberări de buletine de analiză, adeverințe, eliberarea de pașapoarte pentru bovine etc.) se vor elibera prin poarta de intrare închisă a instituției NUMAI în ziua de vineri între orele 8,30 - 12,00.
Instituția va lucra cu program redus.
Accesul oricăror persoane care nu face parte din personalul strict al DSVSA Covasna este interzisă in incinta instituției !
Accesul în curte a oricăror vehicule in afara celor de serviciu ale instituției este interzis!
- Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna
În contextul măsurilor de prevenire a răspândirii infecțiilor, în perioada 12.03.2020 – 22.03.2020 (cu posibilitatea prelungirii acestui termen), se suspendă activitățile de relații cu publicul din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Covasna.
Cererile și petițiile se pot trimite în această perioadă, exclusiv online, la adresa de e-mail office@isj.educv.ro sau la numărul de fax: 0267351482. De asemenea, toate audiențele programate pentru perioada amintită vor fi anulate.
- Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Covasna - PARȚIAL
În contextul măsurilor luate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) de prevenire a riscului de răspândire la nivel național a infecţiei cu Coronavirus SARS-CoV-2, informăm că a fost aprobată de către conducerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale decizia APIA de suspendare a activității de vizare a carnetelor de rentier agricol, începând din 12 martie 2020.
Această decizie este luată în aplicarea art.2 din Hotărârea nr. 6 din data de 06.03.2020 a Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României.
Activitatea de vizare va fi reluată de către Centrele judeţene ale APIA începând cu data de 4 mai 2020.
Precizăm că în conformitate cu prevederile OMADR nr. 1272/2005, cu modificările și completările ulterioare, vizarea carnetelor de rentier agricol se realizează până la data de 31 august 2020.
- Gospodărie Comunală S.A
În contextul răspândirii virusului COVID-19 la nivel național, al alertei naționale privitoare la protecția necesară și imediată împotriva răspândirii virusului COVID-19, Gospodărie Comunală S.A. a luat măsuri pentru limitarea contactului direct între clienții noștri și angajații din departamentele cele mai expuse din acest punct de vedere.
Astfel, stimați clienți, vă sfătuim să apelați, atât cât este posibil, la variantele electronice, inițiate în sprijinul dumneavoastră, pentru probleme care vizează Contracte, Relații Clienți sau Serviciul Tehnic, fie că vorbim despre reclamații, facturi sau documentații tehnice. Aici, puteți transmite documente, înscrisuri sau acte specifice scanate.
Avem rugămintea să comunicați indexurile repartitoarelor de consum și în cazul blocurilor de locuințe care nu s-au constituit în Asociații de Proprietari potrivit punctului 5 din Convenția de repartizare.
Vă solicităm, pe cât posibil, să:
- folosiți formularele postate pe site https://www.apacov.ro/ro/formulare-servicii.html și să trimiteți acestea online către serviciul relații clienți
- să efectuați plățile facturilor online pe siteul societății https://www.apacov.ro/ro/contulmeu
- să comunicați indexului de apă prin telefon, email sau online cu ajutorul contului creat
Recomandăm clienților noștri să se adreseze cu încredere personalului nostru prin următoarele metode:
În municipiul Sfântu Gheorghe:
- la nr. de telefon 0267-351390 sau 0740740124, pe adresa de email relatii.clienti@apacov.ro sau pe site-ul societății, la adresa https://www.apacov.ro/
În orașul Covasna:
- la nr. de telefon 0267- 341557, 0726350707 sau 0372743861, pe adresa de email dispecerat.covasna@apacov.ro sau pe site-ul societății, la adresa https://www.apacov.ro/
În municipiul Tg. Secuiesc:
- la nr. de telefon 0267- 364454 sau 0372743860, pe adresa de email secretariat.tirgu@apacov.ro sau pe site-ul societății, la adresa https://www.apacov.ro/
În orașul Întorsura Buzăului:
- la nr. de telefon 0267- 371771, 0767334332, 0769621752 sau 0735706283 pe adresa de email suciu.lacramioara@apacov.ro sau pe site-ul societății, la adresa https://www.apacov.ro/
- Casa Județeană de Pensii Covasna
Din motive de siguranță medicală legată de prevenirea răspândirii și infectării cu Coronaviruș, conform Ordinului Președintelui CNPP nr. 407/10.03.2020, Casa Județeană de Pensii Covasna anunță suspendarea activității de audiențe în perioada 11-31 martie 2020, iar activitatea de relații cu publicul se va limita la depunerea, respectiv ridicarea documentelor de la sediul instituției.
Acordarea de informații privind clarificarea unor probleme specifice activității noastre se va face prin telefonul (0267-310535,0267-318208, 0372-716205),emailurile instituției: ibolya.bernad@cnpp.ro,katalin.nagy@cnpp.ro și poștă.
La sediul instituției Casei de Pensii Covasna, Direcția de Stabiliri și Plăți Prestații va efectua următoarele servicii:
-primirea dosarelor de pensionare, respectiv ridicarea documentelor urgente, în zilele de luni, miercuri între orele 8:30-14 și vineri intre orele 8:30-12;30;
-solicitarea ajutoarelor de deces in zilele de marți și joi intre orele 8:30- 14:00.
- Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Covasna
În scopul prevenirii şi limitării răspândirii CORONAVIRUSULUI (COVID-19), în perioada 12 – 31 martie 2020 Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Covasna sistează activitatea de relaţii cu publicul. Prin urmare, publicul nu va mai avea acces în incinta oficiului urmând ca primirea sesizărilor, petiţiilor şi memoriilor să se facă prin corespondenţă, folosindu-se mijloacele de comunicare electronică (cv@ancpi.ro) sau poşta.
De asemenea, până la finalul acestei luni, solicitanţii pot primi informaţii referitoare la serviciile oferite prin e-mail şi prin intermediul unui call-center, care va funcţiona de luni până joi în intervalul orar 8.00 – 16.30 şi vineri între orele 8.00 – 14.00. Audienţele vor fi acordate doar telefonic sau prin e-mail.
Numerele de telefon şi adresele de e-mail destinate beneficiarilor serviciilor oferite de OCPI Covasna sunt următoarele:
- Pentru Biroul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Sf. Gheorghe
Telefon : 0267/314578, 0267/312288
Adresa e-mail: cv@ancpi.ro
- Pentru Biroul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Tg. Secuiesc
Telefon: 0267/362663
Adresa e-mail: bcpi.targusecuiesc@ancpi.ro
- Pentru Biroul de relaţii cu publicul Întorsura Buzăului
Telefon: 0267/370641
Adresă e-mail : bcpi.intorsurabuzaului@ancpi.ro.
Zilele trecute și alte instituții din Sfântu Gheorghe, printre care și cele de cultură sau Direcția de Finanțe Publice au anunțat să limitează întâlnirile cu cetățenii.