Conferinţă PISA la Sfântu Gheorghe
Programul PISA (Prelucrarea Informatică a Subvenţiilor Angajatorilor) este, conform directorului Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Covasna, Kelemen Tibor, cel mai performant sistem electronic de acest gen din ţară. Proiectul cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane a fost derulat de către două agenţii de ocupare a forţei de muncă, cea din Covasna şi Harghita.
Kelemen Tibor a declarat la conferinţa ce a avut loc ieri la Incubatorul de Afaceri, că până acum, AJOFM dorea să ofere sprijin material angajatorilor, dar condiţiile de acordare a acestor stimulente impunea prezentarea mai multor documente justificative. De multe ori însă în aceste documente erau trecute date eronate, fapt ce a determinat pierderea acestor bani de către angajator. Prin sistemul electronic impus prin PISA, volumul erorilor va fi redus semnificativ, iar angajatorii îşi vor primi stimulentele băneşti cuvenite mai uşor.
Introducerea acestui nou serviciu, de tip self-care în cele două AJOFM - Covasna şi Harghita - va permite clienţilor-angajatori, în condiţii de totală transparenţă, să îşi elimine erorile şi să evite situaţiile de pierdere a stimulanetelor financiare. Platforma informatică a PISA - cu acces on şi offline - va conduce la reducerea activităţilor birocratice aferente verificării deconturilor depuse de angajatorii utilizatori ai PISA, precum şi a timpului de lucru alocat introducerii datelor în sistemele informatice.
Realizatorii proiectului spun că PISA va contribui la o acţiune mai eficientă şi mai rapidă a personalului din cadrul agenţiilor judeţene în realizarea şi implementarea măsurilor active de ocupare a forţei de muncă.
Ca una dintre primele acţiuni concrete efectuate pentru publicul larg, au fost aplicate chestionare angajatorilor care fac parte din cei care au beneficiat de subvenţionarea locurilor de muncă, în cele două judeţe partenere. Rezultatele analizei chestionarelor aplicate evidenţiază faptul că o pondere de 53% dintre angajatori au admis că au avut măcar o dată erori în deconturile înaintate Agenţiilor. O parte a întrebărilor urmărea cum ar percepe clienţii un mod de lucru direct pe o platformă de aplicaţie care să asigure majoritatea operaţiilor de validare şi corelare a datelor. O asemenea abordare a fost considerată benefică de mai mult de 95% dintre intervievaţi, iar o pondere de 91% consideră că un asemenea mod de lucru ar diminua numărul erorilor în completarea deconturilor lunare.
„Capacitatea Agenţiilor noastre va fi influenţată pozitiv, prin reducerea activităţilor birocratice aferente verificărilor deconturilor depuse de angajatorii utilizatori ai PISA precum şi a timpului de lucru alocat introducerii datelor în sistemele informatice. Personalul din cadrul Agenţiilor judeţene va putea acţiona eficient în realizarea şi implementarea măsurilor active de ocupare a forţei de muncă", a declarat directorul AJOFM Covasna, Kelemen Tibor.