Ce reclamă consumatorii covăsneni la OPC
Peste 460 de reclamații au ajuns la Protecția Consumatorilor în primele nouă luni ale anului 2017
Cure de slăbire și leacuri miraculoase, producători care vând pâine expirată, necoaptă sau din mașina de pompe funebre, service-uri auto ilegale, lucrări de diplomă incomplete sau proasta servire la restaurant se numără printre subiectele reclamațiilor trimise de covăsneni la Protecția Consumatorilor în 2017.
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Covasna a înregistrat, de la începutul anului și până acum, un număr de 465 de reclamații, arată un comunicat de presă. Dintre acestea, 173 au fost rezolvate amiabil, 165 au fost neîntemeiate, 37 redirecționate, 33 cu soluționare pozitivă, 27 nesoluționate și 19 clasate. 11 s-au pierdut „pe drum”, dat fiind faptul că nu se regăsesc în calculul transmis de comisarii covăsneni.
Conform comunicatului de presă al CJPC Covasna, iată câteva dintre cele mai interesante sesizări:
În Simeria se vinde frecvent pâine expirată
Un cetățean din mediul rural a reclamat ca într-un magazin alimentar se vinde crema de unt cu mucegai. De asemenea s-a reclamat că la un magazin din cartierul Simeria se vinde în mod frecvent pâine expirată. Cu ocazia controlului s-a dovedit temeinicia celor reclamate, societățile fiind sancționate.
Pâine vândută din mașina de pompe funebre
Un cetățean reclamă faptul că, din mașina de pompe funebre se vinde pâine prin localitate. O femeie reclamă faptul că, la cabinetul dentar nu i s-a eliberat bon fiscal. Reclamația a fost redirecționată instituției competente.
Pâine necoaptă
Un consumator ne-a sesizat că pâinea de casă cumpărată nu era coaptă suficient, la mijloc fiind adunată coca.
Se fură la cântar în piața centrală
S-a reclamat și un producător de pâine, care producea produse de panificație în condiții insalubre, dar și un vânzător din piața centrală care fură la cântar. Unitățile reclamate au fost verificate, fiind aplicate sancțiuni conform prevederilor legale.
„Nicu Mecanicu”
Un consumator sesizează prin e-mail toate comisariatele din țară despre un service auto ce funcționează ilegal. În sesizare nu se specifică nici locația, nici denumirea firmei, singurul element de identificare fiind numele mecanicului: Nicu Mecanicu.
Ia banii de unde nu-s
Un cuplu tânăr plecat la muncă în străinătate reclama că au făcut o rezervare a unei locații cu plata unui avans pentru nunta lor ce urma să aibă loc la începutul verii, încă de anul trecut. Nefiind în țară, toate detaliile legate de eveniment, sală, meniu au fost stabilite prin telefon. În cursul primăverii, când cuplul a sosit în țară, a constatat cu stupoare că unitatea s-a închis, nu mai funcționează, avansul s-a pierdut și nu au de la cine sa-l recupereze.
Băutura, bat-o vina!
Un cuplu ne-a sesizat că au fost refuzați să fie serviți la o unitate de alimentație publică pe motiv că atunci când consumă băuturi alcoolice în mod excesiv au un comportament inadecvat și tulbură liniștea restaurantului.
Cură de slăbit „miraculoasă”
O consumatoare din municipiul Sfântu Gheorghe a cumpărat un produs de slăbit (GE 132) de la un operator economic din municipiul Timișoara, pentru care a plătit suma de 720 lei. în urma tratamentului cu acest produs inițial consumatoarea a slăbit 1-5 kg, după care a început să se îngrașe. Pe considerentul ca a fost înșelata, consumatoarea a solicitat restituirea sumei de 720 lei, cât a costat acest produs. Reclamația a fost trimisă spre soluționare la CJPC Timiș.
Când nu-ți faci lucrarea de diplomă, ci o plătești – asta pățești
Mai mulți studenți au reclamat că au solicitat serviciile unui domn pentru a le realiza lucrările de diplomă, respectiv cele de disertație, acesta din urmă făcându-i publicitate și racolând clienții prin internet. Le trimitea lucrări realizate parțial sau pe lângă subiect. În speță a început și Poliţia o anchetă.