SOCIAL 22 ianuarie 2021

Aproape 370 de reclamații online, înregistrate prin programul Primăriei Târgu Secuiesc

de Iulia Drăghici - Taraș | 704 vizualizări

Aproape 370 de sesizări au fost înregistrate pe platforma online de reclamații a Primăriei Târgu Secuiesc, https://sesizari.kezdi.ro/, de când s-a lansat, până în prezent. 

Cele mai multe reclamații online s-au referit la iluminatul public (113), dar multe nemulțumiri sesizate au avut legătură cu apa și canalizarea (75) sau au fost înscrise la categoria „Străzi, alei, trotuare, poduri” (53). Din cele 369 de sesizări înregistrate, 244 au fost rezolvate, 11 sunt în proces, iar 114 au fost nevalide (aproape 31% din total). 

Cele mai multe reclamații, 66%, au fost adresate spre rezolvare Primăriei Târgu Secuiesc, 20% către ApaCov, 7% - Poliția Locală, iar 6% - Gosp-COM. 

Cel mai bine este că avem o auto-monitorizare și chiar și cetățenii pot să monitorizeze activitatea primăriei. (...) Localizarea este foarte importantă. Pentru că pe hartă se poate vedea unde este problema. (...) Iar în fiecare marți dimineață, noi primim un raport în care vedem care sunt sesizările apărute, care au fost rezolvate, care nu și cele care nu pot fi rezolvate. Cred că ne mai trebuie încă vreo doi ani să putem să spunem 100% că merge sau nu merge”, a declarat, pentru Observatorul de Covasna, viceprimarul din Târgu Secuiesc, Szilveszter Szabolcs.  

Potrivit autorităților locale, obiectivele primăriei privind aplicarea instrumente de tip Smart city/IT sunt: întărirea colaborării dintre cetățeni și administrația publică, creșterea transparenței instituționale și accentuarea căilor de comunicare prin dispozitive IT. 

De fapt, platforma sesizari.kezdi.ro nu este utilizabilă doar pentru a depune o sesizare pentru o problemă întâmpinată, ci și pentru a vedea sesizările depuse pe hartă într-o anumită perioadă, conform anumitor criterii, dar și pentru a vedea în timp real statusul sesizării: când e preluată de primărie, când s-a rezolvat și în plus, cetățenii primesc notificări pentru orice activitate a primăriei legată de sesizarea depusă.

Prin integrarea proceselor, procedurilor și instrumentelor existente cu noile instrumente puse la dispoziția administrației publice, primăria poate integra mult mai rapid feedback-ul primit de la cetățeni și oferi acces la activitatea derulată în urma acestui feedback, într-un format mult mai clar și într-un timp mult mai scurt”, se arată într-un răspuns formulat pentru Observatorul de Covasna de viceprimarul din Târgu Secuiesc, Szilveszter Szabolcs.  

Platforma a fost lansată  în iunie 2020, dar implementarea a început în 2019. Primarul Bokor Tibor ne-a spus anul trecut că ideea a fost inspirată de la orașele mai mari, cum este Cluj-Napoca, unde sistemul funcționează. În județul Covasna, sistemul de reclamații online al Primăriei Târgu Secuiesc a fost și este o premieră. 

Distribuie articolul:  
|

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.