POLITICA 3 iunie 2024

„Ce merge bine nu se schimbă!” - Interviu cu Raul Urdă și Silviu Popica, primar și viceprimar în Întorsura Buzăului (P)

de Covasna Media | 961 vizualizări

Pentru a continua toată această muncă, în vederea dezvoltării orașului, votați pe 9 iunie Alianța pentru Întorsura Buzăului, aflată pe poziția a 2-a pe buletinul de vot, formată din Raul Urdă, Silviu Popica și cei mai potriviți consilieri locali. 

Rep. O alianță inedită s-a format la Întorsura Buzăului. Care este povestea din spatele ei și cum s-a ajuns la această formulă?

R.U.: Această alianță între partidele USR și PNL a rezultat din colaborarea foarte bună pe care am avut-o cu viceprimarul Silviu Popica, având și sprijinul consilierilor locali din cele 2 partide, iar o vorbă din bătrâni zice așa: „Ce merge bine nu schimba!”. Pentru a putea forma în continuare o echipă cu Silviu Popica este necesar să votați propunerea noastră de primar, viceprimar, consilieri locali din partea Alianței pentru Întorsura Buzăului. Aceștia sunt oameni competenți, calificați în diferite domenii, oameni care au realizat ceva în viață.

S.P.: În actualul mandat de viceprimar am lucrat alături de primarul Raul Urdă la proiectul de transformare a orașului și a primăriei. Rezultatele au fost, credem noi, evidente. Fiind specialist în IT, am inițiat un plan de digitalizare a activității primăriei și a relației cu cetățenii.

Avem astăzi o aplicație integrată pentru toate departamentele, inclusiv cu modul online, precum și un dispozitiv electronic pentru plăți instalat în interiorul primăriei.

Rep.: Ce este astăzi diferit în Întorsura Buzăului, după 4 ani de muncă în actuala formulă?

R.U.: În urmă cu 4 ani, primăria am găsit-o funcționând în 4 clădiri și cu un colectiv dezbinat. Am reușit să readucem constructorul pe șantier și să finalizăm reabilitarea clădirii, având astăzi una dintre cele mai frumoase primării. Nu este doar frumoasă, ci este și practică. Am înființat un birou unic unde cetățenii își rezolvă majoritatea problemelor, iar birourile pentru relația cu cetățenii se află la parterul instituției. Am cerut angajaților să trateze cetățenii așa cum și-ar dori ei să fie tratați, rezultatul fiind o relație mult mai bună cu dumneavoastră.

O preocupare constantă a fost aceea de a forma o comunitate, reușind aceasta printr-o relație corectă între administrație și cetățeni.

Vă spun un mic secret: ușa biroului meu nu se încuie, fiind permanent deschisă pentru rezolvarea nevoilor cetățenilor.

Campania electorală am început-o din prima zi a mandatului, pregătind și realizând transformarea orașului într-un loc ce va deveni tot mai atractiv pentru locuitorii și oaspeții noștri. 

S.P.: Aș enumera doar câteva din măsurile care au fost luate:

Pentru reducerea costurilor cu combustibilii, prin programul rabla am achiziționat 2 autoturisme electrice, care sunt alimentate de panourile fotovoltaice montate pe clădirea primăriei. Am accesat o finanțare nerambursabilă pentru achiziționarea a încă 2 autoturisme electrice, care acoperă integral costul acestora.

Pentru eficientizarea activităților edilitare și pentru reducerea costurilor cu administrarea domeniului public, am achiziționat: o autoutilitară de 3,5 T; un tractor pentru tuns iarba; un utilaj pentru împrăștiat material antiderapant, o măturătoare stradală; De asemenea, am achiziționat și un tractor cu remorcă, plug, cupă, lamă pentru deszăpezire, sărăriță, prin proiect cu finanțare nerambursabilă.  Astfel, majoritatea lucrărilor le facem în regie proprie, reducând costurile foarte mult.

Rep.: Pe tot parcursul acestui mandat, ați acordat o atenție sporită domneiului educațional. Care sunt cele mai importante realizări?

R.U. Spiru Haret spunea: „Cum arată astăzi școala, va arăta mâine țara”.

Una din prioritățile mandatului nostru a fost sprijinirea învățământului. Pe lângă învățământul teoretic care este de foarte bună calitate, am susținut înființarea învățământului în sistem dual. Elevii din comunitate au astăzi 5 calificări prin învățământ de tip dual, având șansa ca la finalul studiilor să fie angajați direct de firmele partenere unde s-au și pregătit.

Suntem parteneri cu Universitatea Transilvania și alte instituții într-un consorțiu unde elevii de la învățământul de tip dual își pot continua studiile, având multe facilități gratuite.

Am susținut financiar activitatea de after-school în cadrul Școlii gimnaziale „Mihail Sadoveanu”. Fiind vorba de o zonă foarte circulată, am asfaltat accesul și parcarea din curtea școlii generale.

S.P.: Pentru asigurarea condițiilor optime de învățământ, am dotat 64 de săli de clasă din toate școlile din oraș cu echipamente digitale (displayuri interactive, calculatoare, imprimante), urmând ca până la sfârșitul anului să fie înlocuit tot mobilierul din școli, dotarea a două ateliere de practică și a sălii de sport, printr-un proiect cu finanțare integrală Europeană, în valoare de peste 800.000 de euro.

În curtea școlii, am construit un teren multisport, acoperit cu tartan și dotat cu nocturnă, de care pot beneficia elevii și întreaga comunitate, proiect finanțat parțial din bani europeni.

Avem aprobate două proiecte pentru eficientizare energetică a celor două licee, care vor include anvelopare, înlocuire ferestre, montare panouri fotovoltaice, la care vom începe lucrările în acest an.

De asemenea, avem un proiect pentru reabilitarea sălii de sport a școlii „Mihail Sadoveanu”, precum  și un proiect de renovare și extindere a clădirii acestei școli.

Rep.: Au fost numeroase proiecte și în alte domenii, pe care vă invit să le enumerați.

R.U.: Pentru a da valoare terenurilor noastre, am început procesul de cadastrare gratuită a proprietăților, astăzi terenurile din zona Bărbatu au Carte Funciară, fiind în lucru și alte sectoare. Am întabulat baza sportivă a orașului și avem în lucru întabularea domeniului public și a străzilor.

Prin firma de salubritate în care suntem acționari majoritari, am înlocuit toate insulele de colectare selectivă a deșeurilor, am achiziționat 2 autospeciale noi care pot colecta 2 fracții de deșeuri, am montat peste 250 de coșuri de gunoi stradale, și am distribuit 1700 de pubele.

Avem de asemenea finanțare pentru construirea unui centru de colectare a deșeurilor ce nu pot fi colectate de firma de salubritate. Vă mulțumim că ați înțeles importanța colectării selective, iar astăzi avem cel mai bun procent de deșeuri colectate selectiv din județ.

S.P.: Am început trecerea spre o comunitate SMART și ecologică, având 4 proiecte cu finanțare nerambursabilă câștigate, în valoare de peste 2,2 milioane euro prin care vom reînființa după 30 de ani transportul în comun. Sunt deja achiziționate 4 autobuze electrice, vor fi construite stații de autobuz inteligente, semafoare și dispecerat. Vom construi , de asemenea, o autobază și o autogară.

Avem finanțarea pentru a uni satul Brădet cu centrul orașului printr-o pistă pentru biciclete și un alt proiect în lucru prin care se va putea circula cu bicileta spre Sita Buzăului și Barcani.

Pentru a încuraja achiziția de mașini electrice de către dumneavoastră și pentru reducerea poluării, am fost prima primărie din județ care în 2021 am instalat o stație de încărcare, având finanțare asigurată prin proiect pentru încă 2 stații.

Pentru siguranța dvs am montat în oraș 29 de camere de supraveghere și urmează ca printr-un proiect cu finanțare să mărim numărul acestora.

R.U.: Primăria a venit în sprijinul celor care s-au constituit în asociații de proprietari și a fost câștigată o finanțare de 900.000 de euro pentru eficientizarea energetică a 3 scări de bloc, lucrare care va începe în cursul acestei săptămâni. Sunt depuse sau în lucru proiecte și pentru alte scări de bloc.

Primăria și Casa de Cultură au astăzi o parcare generoasă, mutând parcul auto în spațiul achiziționat pentru acest scop pe strada Serei.

Am modernizat spațiul de parcare din zona băncilor și până la magazinul de electrocasnice, precum și intrarea între blocuri și parcarea de vis-a-vis de magazinul Profi, precum și refacerea asfaltului în zona blocurilor.

Am obținut finanțare pentru a asfalta str. Floroița, Gheorghe Doja spre Electrica, Rândunelelor, Zorilor, trecerea la nivel cu calea ferată spre Floroaia. S-au asfaltat, de asemenea, 4 km de acostamente deteriorate.

Am finalizat proiectele începute de asfaltare cu stratul 2 și construire rigole pe străzile Floroița, Cocori, Pîrîului și spre Casa Brădet.

Am inițiat și finalizat și următoarele lucrări:

-amenajare zonă exterioară a căminului din Brădet

-construire trotuar și rigole în zona Petrom

-decolmatarea pâraielor Bărbatu, Floroaia, Afiniș

-construire piață agricolă

-racordarea la rețeaua de apă a str. Tunelului, cu ajutorul cetățenilor

-reparare și modernizare acces gară

Orice om gospodar și înțelept face mai întâi lucrările din subteran, iar apoi cele de suprafață. Astfel între zona centrală și spital am înființat rețea de apă potabilă, am finalizat lucrările de canalizare începute în urmă cu 14 ani în Brădet și în zona catedrală-capelă. Se lucrează la introducerea cablurilor electrice și de iluminat public în subteran. În Brădet am început lucrările la trotuar, șanțuri și podețe, iar după finalizarea lucrărilor începute, va fi construit și trotuarul din zona centrală. Pentru a uni comunitatea, este nevoie de locuri în care aceștia să se întâlnească. Am amenajat foișoare în zona Camping, blocuri ANL, parc central, curtea școlii. 

Am amenajat parcuri de joacă în satul Brădet și zona blocurilor ANL, un spațiu pentru fitness în parcul central. Un loc important pentru întâlnirile comunității este și Casa de Cultură, care a fost reabilitată și este una cu care ne mândrim, aici desfășurându-se diverse spectacole și activități printre care: 

-Sărbătorirea cuplurilor care au împlinit 50 de ani de căsnicie; 

-Sărbătoarea ouălor roșii de paște; 

-teatru și spectacole de muzică și dans.

Comunitatea se întâlnește și în piațeta centrală, nou creată pentru evenimente în aer liber cum ar fi:

- aprinderea iluminatului festiv;

- târg de Crăciun și Mărțișor, evenimente caritabile;

- Cămara Întorsureană este de asemenea un loc de promovare a produselor locale. 

Am pus Întorsura pe harta culturală înființând un eveniment, „Întorsura Fest”, cu costuri minime sau zero, apreciat de comunitatea locală și din țară, având având ca parteneri Ministerul Culturii, Guvernul României, Clubul Copiilor și un club moto care a făcut donații de mii de euro către comunitate. Beneficii au avut de asemenea și agenții economici, pensiunile, comercianții din oraș, în urma sutelor de turiști care ne-au vizitat.

Am continuat tradiția de 50 de ani, am redefinit festivalul tradițional „Ciobănașul”, având și el finanțare nerambursabilă.

Prin toate aceste proiecte culturale am reușit să aducem oamenii împreună!

Am finanțat în fiecare an activitatea asociațiilor non profit din oraș. 

Avem în derulare un proiect în parteneriat cu Asociația Reuniunea Femeilor Ortodoxe din oraș prin care familiile nevoiașe primesc o masă.

Persoanele vârstnice din zonă sunt îngrijite ca urmare a unui proiect cu finanțare nerambursabilă și locală, derulat în parteneriat cu Asociația Caritas.

O parte din impozitele locale au fost direcționate către sprijinirea bisericilor pentru unele lucrări:

- capelă în Floroaia

- refacere pictură și achiziționare teren pentru capelă în Brădet

- achiziționare centrală termică, construire grup sanitar și amenajare exterioară la catedrala și capela din oraș.

Rep.: Cum vedeți viitorul în Întorsura Buzăului?

R.U.: Viziunea pentru dezvoltarea comunității se bazează pe îmbunătățirea infrastructurii orașului, o educație competitivă și o viață socială diversificată prin atragerea în continuare de finanțări publice și private având în diverse etape de lucru următoarele proiecte:

- reabilitarea energetică a blocurilor din oraș și a celor 2 licee

- dotarea cu mobilier, echipamente digitale și materiale didactice pentru toate școlile din oraș

- reînființarea transportului public din oraș, nepoluant și inteligent

- piste moderne pentru biciclete

- înființarea unui centru de colectare a deșeurilor care nu pot și colectate direct de firma de salubritate

- extinderea rețelei de apă și canalizare pe toate străzile , proiect care are finanțarea asigurată prin programul național Anghel Saligny

- construirea trotuarelor în zona centrală și Brădet

- este în lucru și un proiect pentru asfaltarea străzilor pietruite, având studiul de fezabilitate finalizat

Alte proiecte depuse, în curs de evaluare sau aprobare:

- pod peste râul Buzău

- reabilitare centru cultural

- grădiniță în satul Floroaia

- reabilitare și extindere școala gimnazială „Mihail Sadoveanu”

- construire bază sportivă în zona camping

- modernizare și extindere rețea de iluminat public

- construire autobază pentru transportul public

- eficientizarea energetică a blocurilor runda a 2-a

- reabilitare și modernizare sală de sport

- construire parc fotovoltaic pentru energia necesară iluminatului public

„Când îți iei un angajament creezi speranță, când respecți un angajament creezi încredere”. Aveți încredere în noi în continuare și vă așteptăm pe toți la vot. Fiecare vot contează!

Articol comandat de Partidul Național Liberal – filiala Covasna și reazlitat de Comparty SRL, cod AEP 21240015.

Distribuie articolul:  
|

POLITICA

De acelasi autor

Recital de absolvență (CP)

Acum 23 ore, 50 minute

Anunț public

Acum 23 ore, 55 minute

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.