LIFESTYLE 18 februarie 2014

Ochii au miros

de Covasna Media | 448 vizualizări

Mirosul lucrurilor se schimbă în funcţie de cuvintele cu care sunt asociate

Oamenii pot percepe în mod diferit mirosul alimentelor şi chiar al unor obiecte, în cazul în care acestea sunt asociate cu unele cuvinte ce au conotaţii pozitive sau negative din punct de vedere olfactiv, au descoperit savanţii cana­dieni, printre care se află şi Simona Mănescu, originară din România.

Potrivit dailymail.co.uk, cercetătoarea de origi­ne română Simona Mănescu şi Johannes Frasnelli au recrutat 50 de participanţi care au fost rugaţi să miroasă ulei esen­ţial de pin, geraniol, chimion, precum şi brânză parmezan.

Fiecare lucru mirosit a fost însoţit aleatoriu de anumite expresii ce descriau un miros, precum „ace de pin” sau „solvent vechi”, proiectate pe monitorul unui computer.

Geraniolul a fost însoţit de eticheta „flori proaspete” sau „parfum ieftin”, iar brânza parmezan a fost însoţită fie de cuvântul „brânză”, fie de expresia „vomă uscată”.

Participanţii la studiu au caracterizat cele patru lucruri mirosite cu conotaţii pozitive când acestea au fost însoţite de etichetări pozitive. Aceleaşi mirosuri au fost considerate neplăcute şi necomestibile când au fost asociate cu etichetări negative.

„Este prima oară când am reuşit să influenţăm percepţia caracterului comestibil al unui miros, chiar şi atunci când etichetările pozitive şi negative ale mirosurilor indicau cuvinte ce descriau produse nealimentare”, a afirmat profesorul Johannes Frasnelli.

„Acest lucru ne arată că percepţia pe care o avem des­pre mirosuri nu este obiectivă, ci este afectată de interpretarea cognitivă ce intervine atunci când cineva se uită la o etichetă”, a adăugat Simona Mănescu.

(Mediafax)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.