LIFESTYLE 27 iulie 2014

De ce nu slăbim cu unele diete? Adevăratele motive pentru care nu funcţionează

de Covasna Media | 47 vizualizări

Organismul uman este o maşinărie complexă care trebuie să funcţioneze armonios, pentru a fi în tonus mereu.

În ciuda eforturilor depuse în ultimii 20 de ani, nu a fost găsită deocamdată o dietă minune care să şi elimine starea de foame şi să şi funcţioneze. Majoritatea dietelor se bazează pe înfometare ascunsă (consumul te mâncare voluminoasă cu valoare nutriţională foarte mică) sau pe disocierea substanţelor necesare corpului (cu siguranţă toată lumea este la curent cu regimul disociat).

Secretul pentru a slăbi însă este cu totul altul. Persoanele supraponderale sau care au câteva kilograme în plus trebuie să înţeleagă că nu numai dieta joacă un rol important în men­ţinerea unui corp sănătos, scrie lyla.ro.

Astfel, somnul este imperativ. Corpul nostru, potrivit specialiştilor, are nevoie să îşi ducă la capăt ciclurile de digestie şi arderile intracelulare, procese foarte active în timpul somnului. Dormiţi maxim 8 ore, minim 6, în fiecare noapte. Totodată, este necesară cel puţin jumătate de oră de mişcare, de efort susţinut, zilnic.

Pe lângă aceste lucruri, cantitatea de alimente şi momentul în care este consumată influenţează foarte mult silueta. Spre exemplu, majoritatea celor supraponderali nu mănâncă la micul dejun. Eventual beau o cafea sau vreun suc acidulat care le pune capac pe stomac pe moment, însă ulterior le creează o stare de foame incredibilă. Nu aceasta este soluţia.

Micul dejun trebuie luat cel târziu până în ora 7.00 şi trebuie să fie cu adevărat co­pios.

Este demonstrat ştiinţific că un pic dejun copios nu face decât să ofere corpului energia necesară în timpul unei zile. Pe de altă parte, odată ce prima masă vine târziu în zi şi este bogată în carbohidraţi, corpul este supus unui stres imens şi nu reuşeşte să proceseze tot până la ora de culcare.

Masa de prânz trebuie să fie bogată în proteine, însă cât să ţină de foame. Masa de prânz nu trebuie să fie deloc grea, ea având rolul doar de a spori cantitatea de energie necesară organismului.

Totodată, cina trebuie să aibă loc până maxim în ora 18.00 şi nu trebuie să fie deloc bogată. O cină pentru un om normal poate consta din ceai cu diverşi biscuiţi organici şi este de ajuns, spre deosedire de micul dejun care trebuie să conţină destul din toate grupele alimentare.

Evident, trebuie eliminate total din dietă pâinea albă, sucurile acidulate, mezelurie şi dulciurile, în cantităţi mari. Dulciuri se pot consuma în cantităţi moderate, însă niciodată seara.

Aşa că, alimentele propuse pentru o astfel de dietă sunt ciupercile, ouăle, carnea de pui sau de peşte, pâinea neagră, orice fel de legume, însă trebuie evitaţi cartofii, orezul şi paştele. Consumaţi cu încredere alune şi seminţe neprăjite şi evitaţi pe cât posibil să gătiţi cu ulei. Totodată, sarea trebuie scoasă total din alimentaţie.

Este de evitat consumul de fast food, mâncare congelată şi semipreparate. Carnea de porc şi cea de vită trebuie consumate doar ocazional. Evitaţi să mâncaţi prăjit şi nu în ultimul rând, beţi foarte multă apă.

Cu o astfel de dietă, şi cu mese regulate aşa cum au fost descrise mai sus, veţi reuşi să slăbiţi natural şi metabolismul vostru îşi va reveni, fără să mai existe riscul de îngrăşare după aceea.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.