LIFESTYLE 23 septembrie 2013

Cum ne păcălesc companiile să fim atenţi la reclamele lor

de Covasna Media | 524 vizualizări

Reclamele sunt peste tot, invadează site-urile, panourile stradale, revistele şi restul spaţiilor publice. Oamenii au dezvoltat, astfel, un instinct natural pentru a le evita. Aşa că publicitarii trebuie să vină cu idei şi trucuri psihologice, ca să se asigure că banii pe care îi investesc în promovare nu sunt aruncaţi pe fereastră.

Firma de monitorizare media comScore estimează că aproape jumătate dintre reclamele de pe Internet nu sunt de fapt vizibile. Asta se întâmplă fie pentru că sunt plasate greşit, fie pentru că sunt într-un număr atât de mare, încât ochiul omului şi-a făcut o deprindere din a le evita automat.

Sticky este o companie care foloseşte tehnologia de monitorizare oculară, pentru a descoperi la ce reclamă se uită exact oamenii. S-a demonstrat astfel că utilizatorii nu văd de fapt decât 14% din totalul reclamelor expuse.

Potrivit lui Jeff Bander, directorul companiei, creierul nu este antrenat să se uite pe toată întinderea unei pagini, aşa că cele mai multe reclame rămân doar la stadiul de „zgomot de fundal”, scrie Business Insider.

Există însă câteva trucuri prin care publicitarii încearcă să ne atragă atenţia:

1. Imaginea în stânga, textul în dreapta 

Când vine vorba de logo-urile companiilor, este important că ima­gi­nea să fie plasată în stânga, iar textul în dreapta. Motivul este că partea dreaptă a creierului este folosită ca să proceseze imagini, dar creierul procesează informaţia invers. Ca să scaneze o imagine aflată în dreapta logo-ului, ar trebui ca mai întâi „să întoarcă” fotografia. Dacă aceasta este deja aşezată în partea stângă, creierul munceşte mai puţin şi nu mai simte nevoia să se concentreze pe altceva.

2. Folosirea expresiilor faciale ambigue 

Când creierul vede o faţă, acesta parcurge o listă mentală a tuturor expresiilor faciale pe care le-a întâlnit până atunci. Dacă vede o faţă zâmbitoare sau una încruntată, atribuie imediat imaginea unei persoane fericite sau triste şi apoi se concentrează pe altceva. Dar o expresie facială neutră, care nu spune nimic, îl pune la lucru şi îl face să îi acorde mai mult timp.

3. Mai puţin înseamnă mai mult 

Este clar că dacă un site este mult prea încărcat cu reclame, privitorul tinde să le ignore. „Odată cu avansarea tehnologiei de blocare a reclamelor, publicitarii trebuie să găsească un echilibru între conţinut şi veniturile dorite. Cei inteligenţi vor limita numărul reclamelor şi în cele din urmă vor avea câştiguri mai mari, deoarece consumatorii le vor suporta mai uşor, atâta timp cât nu invadează site-urile”, explică Bander.

4. Folosirea colţurilor rotunjite 

De-a lungul timpului, omul a învăţat pe propria-i piele că obiectele dure, ascuţite provoacă durere, aşa că tinde să le evite din instinct. Din acelaşi motiv, folosirea marginilor drepte în publicitate declanşează un reflex de evitare, iar creierul primeşte un impuls de retragere. Este o strategie care apare şi la produsele Apple, cele mai multe dintre device-urile companiei având colţurile rotunjite.

5. Regula de 1,5 secunde 

Cercetătorii au descoperit că dacă o reclamă este urmărită pentru mai mult de 1,5 secunde, sunt şanse mai mari ca privitorul să reţină brandul şi mesajul pe care îl transmite.

(inCont.ro)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.