LIFESTYLE 18 octombrie 2015

Cât de mult minţim şi ne lăudăm pe reţelele sociale

de Covasna Media | 493 vizualizări

Postările de pe reţelele sociale ale prietenilor ne pot transforma în persoane pline de invidie, mai ales când apropiaţii noştrii se laudă neîncetat cu locurile spectaculoase pe care le vizitează, vacanţele de lux şi petrecerile simandicoase. Totuşi, este bine să ţinem minte că mediul online este, adesea, un teren prielnic minciunii, lucru confirmat şi de o cercetare recentă.

Câteva minute petrecute pe Facebook sau Instagram sunt de ajuns pentru a admira cu jind locurile fabuloase pe care le vizitează prietenii noştri. Există şanse mari, însă, ca pozele să nu reflecte realitatea, potrivit unui studiu citat de publicaţia „Daily Mirror”.

Potrivit cercetării, două treimi din utilizatorii de reţele sociale postează imagini cu activităţi care par mult mai aventuroase decât sunt în realitate, iar de multe ori nici nu există în realitate. Studiul a fost realizat de compania producătoare de telefoane mobile HTC, cu ajutorul unui eşantion de 4.004 persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 54 de ani, din Franţa, Spania, Italia şi Marea Britanie.

Rezultatele au arătat că, din 1.000 de persoane, 52% postează imagini cu bunuri materiale „doar pentru a-şi face apropiaţii geloşi”. De asemenea, 75% din utilizatori au recunoscut că îşi judecă prietenii şi cunoscuţii de pe Facebook, Instagram sau alte reţele sociale în funcţie de ceea ce postează, scrie adevarul.ro.

„Trăim într-o lume a comunicării instante. Moda se năştea şi murea în reviste în trecut, dar astăzi oamenii caută autenticul, recomandări în timp real, aşa că reţelele sociale au căpătat foarte multă putere, chiar mai multă decât revistele şi ziarele. Imaginile se transmit instant şi suntem curioşi să vedem ce poartă prietenii noştri, ce cumpără celebrităţile, de îndată ce au pus mâna pe noua achiziţie. Când vine vorba de dorinţa de a arăta celorlalţi ce deţinem, totul are legătură cu impresia pe care o facem”, a menţionat expertul în psihologia comportamentală Jo Hemmings.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.