IT & GADGET 3 februarie 2014

De ce postările de pe Facebook sunt văzute de tot mai puţini utilizatori

de Covasna Media | 63 vizualizări

Un blogger american nemulţumit că postările sale pe pagina de Facebook nu ajung la toţi fanii, a dezvăluit lumii că reţeaua de socializare foloseşte algoritmi de filtrare cu scopul de a-i determina pe utilizatori să plătească pentru a-şi promova conţinutul, scrie Business Insider.

Derek Muller, americanul care deţine un canal de Youtube numit Veritasium, un blog video ştiinţific-educativ cu peste un milion de abonaţi, spune că vizibilitatea postărilor sale pe Facebook a scăzut semnificativ de-a lungul timpului. Pagina de pe reţeaua de socializare a blogger-ului numără aproape 120.000 de fani, însă postările sale ajung în news feed-ul (fluxul de ştiri) a doar 9.000 de persoane, adică mai puţin de 8% din numărul total de prieteni, spune Muller.

Alături de Muller, şi alţi utilizatori de Facebook  s-au confruntat în ultima perioadă cu o scădere a reach-ului (vizibilităţii) postărilor. EdgeRank Checker, un site care te ajută să creşti vizibilitatea paginii în rândul utilizatorilor de Facebook, a analizat timp de 28 de zile aproximativ 1.000 de conturi diferite, cu aproape 100.000 de postări. Studiul a arătat că vizibilitatea postărilor a scăzut de la peste 10% la 7,8% în doar 28 de zile.

„Cu atât de multe postări zilnice, este evident că este necesară o oarecare filtrare”, spune Muler, „problema este că Facebook se foloseşte de această putere de filtrare pentru a face bani”.

Brandon McCornick, directorul de comunicare al Facebook, neagă toate acuzaţiile, spunând că este, într-adevăr, o competiţie mare pentru rezultatele organice, cauzată de numărul mare de postări. Totuşi, spune el, Facebook nu forţează pe nimeni să plătească pentru a obţine o vizibilitate mai mare.

„Le oferim utilizatorilor controlul asupra a ce văd în news feed-ul lor”, spune McCornick. Un utilizator poate opta să vadă toate postările în newsfeed-ul lui şi poate selecta paginile de la care vrea să primească toate noutăţile, precizează el.

Facebook a modificat în urmă cu câteva luni algoritmul de creare a news feed-ului, astfel încât postările considerate neinteresante, care nu primesc suficiente reacţii (like, comment, share) să nu mai ajungă la audienţe largi. McCornick recomandă celor care administrează pagini să creeze conţinut mai atractiv şi în acelaşi timp mai util, care să crească nivelul de implicare din partea utilizatorilor.

Pe de altă parte, McCornick le oferă acestora şi o altă soluţie, aceea de a plăti pentru o vizibilitate cât mai mare, simplu pentru brandurile mari, cu bugete alocate promovării pe reţelele sociale, însă destul de costisitor pentru afacerile mici sau pentru organizaţiile non-profit.

Distribuie articolul:  
|

IT & GADGET

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.