EDUCATIE 13 octombrie 2017

Program din Agenda ONU, desfășurat la „Nicolae Bălcescu”

de Iulia Drăghici | 422 vizualizări

Elevii liceului tehnologic din Întorsura Buzăului au luat parte și anul acesta la „Cea mai mare lecție din lume

55 de elevi din clasele IX – XII de la Liceul Tehnologic „Nicolae Bălcescu” din Întorsura Buzăului au desfășurat în perioada septembrie – octombrie o serie de activități pe tematica Dezvoltării Durabile. Acțiunile s-au încadrat în inițiativa „World`s Largest Lesson” (engl. Cea mai mare lecție din lume), dar au continuat și cu ocazia Zilei Mondiale a Educației, cât și după aceea, la solicitarea elevilor interesați de subiectul schimbărilor climatice.

În perioada 18 – 22 septembrie a.c., la nivel mondial s-a desfășurat inițiativa World`s Largest Lesson, iar elevii liceului tehnologic întorsurean s-au alăturat pentru al doilea an consecutiv activităților.

„Săptămâna 18-22 septembrie 2017 a fost dedicată promovării Obiectivelor mondiale ale dezvoltării durabile cuprinse în Agenda ONU pentru Dezvoltare Durabilă pentru anul 2030 prin inițiativa World`s Largest Lesson. Și anul acesta, am implicat elevi ai Liceului Tehnologic „Nicolae Bălcescu” din Întorsura Buzăului în activități de informare și de învățare privind cele 17 obiective ale dezvoltării durabile. Activitatea de anul acesta s-a desfășurat în trei etape, cei 55 de elevi participanți din clasele a IX-a A, a IX Cp+Ep, a X-a A, a XI-a A, a XI-a B, a XI-a Ap și a XII-a au luat parte la o sesiune de informare privind inițiativa World`s Largest Lesson și au aflat detalii despre instituțiile care o sprijină, ca de exemplu UNESCO, UNICEF. Împreună am ales să sprijinim, anul acesta, obiectivul nr. 13  - Climate action – Luarea de măsuri urgente pentru combaterea schimbărilor climatice și a efectelor acestora, în contextul lumii actuale care se confruntă cu catastrofe reale.

Elevii au identificat căi de protejare a mediului înconjurător la nivel local și național: stoparea defrișărilor, reciclarea responsabilă a hârtiei, deplasarea cu bicicleta la școală folosirea centralelor electrice, a energiei solare și eoliene pentru încălzire și obținerea curentului electric, acțiuni de curățare a apelor, conștientizând importanța educării tuturor oamenilor în acest sens.

„Ne dorim să trăim într-o lume sănătoasă, nepoluată, ne dorim să ne prelungim viața pe această planetă pentru cât mai mult timp” au afirmat mulți dintre cei prezenți. A doua etapă a activității a constat în realizarea de desene, colaje care să reflecte preocuparea elevilor pentru combaterea schimbărilor climatice, cu toții fiind de acord că primul pas spre o lume mai bună este informarea.

Apoi, cu elevii clasei a XII-a am desfășurat o lecție de dezbatere – Global Goals Debate – privind cele 17 obiective ale dezvoltării durabile, împărțiți pe 6 grupe („For” – obiectivele dezvoltării durabile sunt o pierdere de vreme, și „Against” - obiectivele dezvoltării durabile  NU sunt o pierdere de vreme) elevii și-au pregătit argumente pentru susținerea punctului de vedere ales la nivel local, național și global. Scopul acestei activități a fost implicarea activă a elevilor în cunoașterea obiectivelor dezvoltării durabile și creșterea interesului pentru acțiunile dedicate protejării mediului.

La încheierea activităților, elevii au primit pliante informative și certificat de participare oferit de site-ul http://worldslargestlesson.globalgoals.org/ în urma înscrierii. Noutatea acestui an este că elevii și-au exprimat dorința de a repeta această activitate și în săptămânile următoare perioadei stabilite, astfel că am continuat să dezbatem obiectivele dezvoltării durabile și cu ocazia Zilei Internaționale a Educației. Mai mult decât atât, în urma organizării activităților am accesat Global Digital Map, un instrument online oferit de http://worldslargestlesson.globalgoals.org/ prin intermediul căruia am devenit parte a „Poveștii” World`s Largest Lesson”, ne-a explicat profesoara coordonatoare a proiectului, Andreea Filofi.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.