EDUCATIE 9 iulie 2013

Peste 400 de contestaţii la bacalaureat, majoritatea la limba română

de Agerpres | 707 vizualizări

Peste 400 de elevi din judeţul Covasna care au picat examenul de bacalaureat au depus contestaţii solicitând reevaluarea lucrărilor.

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna a precizat marţi că au fost înregistrate 410 contestaţii, majoritatea la limba şi literatură română.

De altfel, pentru elevii covăsneni aceasta a fost cea mai dificilă probă, dovadă faptul că numai 50,6% au reuşit să obţină note de trecere. Rezultatele arată că elevii de la clasele cu predare în limba română au avut rezultate mai bune decât cei de la secţiile maghiare, 54,53% fiind declaraţi admişi, faţă de 37% la secţiile maghiare, diferenţa fiind făcută în cea mai mare parte de notele la proba de limba română.

La nivelul judeţului Covasna, rata de promovabilitate la bacalaureat a fost în acest an de 42,74%, cu aproape zece procente mai ridicată faţă de anul trecut. Liceele teoretice au avut un rezultat mai bun, promovabilitate de aproape 64%, în timp ce liceele tehnologice şi vocaţionale au avut o rată de 15, respectiv 33%.

Şefa Inspectoratului, Keresztély Irma, e de părere că rezultatul mai bun din acest an nu se datorează faptului că elevii au 'pus mâna pe carte', cât aceluia că la anumite discipline s-au dat subiecte diferenţiate ca nivel de complexitate în funcţie de filiera educaţională, dar şi faptului că profesorii au 'cernut' elevii pe parcursul anului.

„Un număr semnificativ, 357, adică aproape 18% din totalul elevilor din ultimul an de liceu au rămas corigenţi sau repetenţi. Selecţia lor s-a făcut înainte de bacalaureat, în şcoală şi nu au fost lăsaţi să intre în examen”, a spus Keresztély Irma. Acesta a mai adăugat că alţi 187 de elevi nu s-au prezentat la prima sesiune de bacalaureat probabil pentru că nu s-au simţit suficient de bine pregătiţi.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.