Peste 330 de posturi neocupate în învățământul covăsnean, la început de an școlar
Statistica începutului de an școlar a arătat că în județul Covasna peste 330 de posturi erau neocupate înaintea debutului cursurilor. IȘJ Covasna precizează că în această perioadă se fac încă repartiții și organizări la nivelul școlilor, chiar și pentru plata cu ora, dar și că, dacă va fi nevoie, se vor putea organiza concursuri și pe parcurs.
Inspectorul școlar general Kiss Imre a subliniat că nu este o noutate că școlile au posturi neocupate la începutul anului școlar.
„În luna februarie începe mobilitatea personalului didactic. Este un proces foarte lung, încărcat cu multe etape. Avem o metodologie stufoasă. (...) În mai se centralizează posturile vacante. Atunci v-am transmis că au fost posturi vacante în total scoase la concurs 779. Atât am avut disponibile. Dintre acestea, 73 erau titularizabile. 779 de posturi nu înseamnă 779 de persoane sau școli, înseamnă 1.757 de poziții. Fiecare poziție era o fracțiune de normă, o bucățică, pentru unii un om, la alte tipuri, dacă se adună mai multe fracțiuni, iese o normă. Astăzi, după ce am trecut prin mai multe etape prin care posturile puteau fi ocupate, după concurs, titularizare, restrângere, pretransfer și așa mai departe, înainte să înceapă școala cu patru zile mai avem 334 de posturi neocupate, cu multe poziții. (...) Ar trebui să avem peste tot cadre didactice și posturi asigurate. Va fi destul de greu. (...) De luni (n.red. 5 septembrie) încolo, în ce privește posturile neocupate, deci școala dacă mai are cinci ore, două ore neacoperite la matematică, educație fizică, acestea pot să fie rezolvate la nivelul școlii, alocând plata cu ora la cei care vor acest lucru, sau pot să organizeze concurs, 30 de zile, așa cum s-a făcut de obicei. Estimăm că totuși în jur de 120-130 de posturi vor fi ocupate în ultimele două zile, dar în jur de 200, la nivel de județ, rămân neacoperite. Dacă ne gândim că acestea sunt distribuite în 305 unități de învățământ, atunci s-ar putea ca două-trei ore să fie într-o școală, să scoată post la concurs într-o altă școală. Cumva, deja școlile sunt obișnuite cu această procedură și își rezolvă în cât mai scurt timp după ce începe școala”, a declarat săptămâna trecută, într-o conferință de presă, inspectorul școlar general, Kiss Imre.
Acesta a punctat că cel mai important este să nu existe posturi neocupate la învățători și educatori.
La Concursul județean de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate și a testării personalului fără studii corespunzătoare postului, sesiunea 2022, organizat în 29 august, au participat doar 91 de persoane.