EDUCATIE 17 decembrie 2010

Parteneriat regional, episodul 2

de Covasna Media | 648 vizualizări
Sâmbata trecută, elevi şi cadre didactice de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Sf.Gheorghe au desfăşurat la Bălan, în judeţul Harghita, cea de-a doua activitate cultural-ştiinţifică din cadrul parteneriatului educaţional cu titlul ”Vieţuire şi dăinuire românească”. În prim-planul întâlnirii s-a aflat schimbul intercultural, promovarea activităţilor cultural-ştiinţifice din şcoală, implicarea elevilor în activităţi

Sâmbata trecută, elevi şi cadre didactice de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Sf.Gheorghe au desfăşurat la Bălan, în judeţul Harghita, cea de-a doua activitate cultural-ştiinţifică din cadrul parteneriatului educaţional cu titlul ”Vieţuire şi dăinuire românească”.

În prim-planul întâlnirii s-a aflat schimbul intercultural, promovarea activităţilor cultural-ştiinţifice din şcoală, implicarea elevilor în activităţi pluridisciplinare extracurriculare, cu dezvoltarea capacităţii de comunicare a tinerilor, cunoaşterea istoriei şi a locurilor vizitate, cu particularităţile specifice acestei zone geografice.

Elevii de la CNMV, coordonaţi de director adj., prof. Rădiţa Palela, de coordonatorul cultural, prof. Maria Stoica, şi de coordonatorul ştiinţific, prof. Elena Kanyo, au participat la un valoros schimb de experienţă cu liceenii din Bălan.

Programul cultural pregătit de elevii noştri s-a desfăşurat sub genericul „Colind de pace” şi a avut în prim-plan evocarea unor aspecte importante ale liricii poetului Adrian Păunescu, ilustrate prin intermediul muzicii folk şi al poeziei sale. Nu au lipsit nici cântecul popular şi colindele tradiţionale româneşti. Protagoniştii acestui program au fost membrii Cenaclului literar „După-amiezele poeziei”, reprezentat prin recitatoarele Ioana Voiculescu şi Evelina Corodeanu din XI D, Andreea Dobrescu din IX C, grupul de muzică folk „Cantamena” şi talentata interpretă de muzică populară, Elena Istrate din clasa a IV-a B.

Gazdele din Bălan au prezentat la rândul lor un frumos program de colinde, la care au adăugat un recital de muzică folk interpretat de Georgiana Lăcătuş, elevă în clasa a IX-a, înzestrată cu o voce extraordinară. Un moment deosebit l-a reprezentat sceneta „De-ale lui Păcală”, pregătită de „Zilele Şcolii”, în care a evoluat deja cunoscutul Ionuţ Bădărău, elev în clasa a X-a, care în luna februarie l-a întruchipat pe poetul Grigore Vieru în programul susţinut la Sf.Gheorghe.

Activitatea şcolii noastre a fost ilustrată prin mapele pregătite, care au inclus filme realizate de elevi, ca rezultat al participării la proiecte pluridisciplinare, dar şi cărţile publicate de elevii şi cadrele didactice de la CNMV.

În filmele prezentate de şcoala din Bălan a fost înfăţişată activitatea elevilor şi a profesorilor, văzută din unghiul creativităţii literar-artistice şi cultural-ştiinţifice.

Schimbul de experienţă a fost marcat de vizitarea şcolii din Bălan şi a împrejurimilor, care etalează frumuseţea specifică zonei montane. Cu toţii am fost impresionaţi de aspectul şcolii, care îmbină tradiţionalul cu modernul, de mulţimea laboratoarelor şi cabinetelor de specialitate, ca şi de curăţenia deosebită, căldura şi ospitalitatea cu care am fost întâmpinaţi.

Cunoaşterea zonei s-a făcut printr-o incursiune la izvoarele Oltului, pe Muntele Hăşmaşul Mare, în decorul hibernal care dădea locurilor un aspect fermecător.

Proiectul „Vieţuire şi dăinuire romănească” a pus în valoare, încă o dată, calitatea învăţământului românesc din judeţele Covasna şi Harghita, subliniind importanţa prieteniei şi a omeniei, a colaborării fructuoase.

Ne-a sprijinit în demersul nostru prof. Alexandru Popovici, care s-a alăturat grupului „Cantamena”, căruia îi mulţumim pentru participare.

De asemenea, datorăm mulţumiri tuturor membrilor Cenaclului literar „După-amiezele poeziei” care au asigurat pregătirea materialelor promoţionale.

Prevăzut să se desfăşoare până în luna iunie 2011, proiectul se va finaliza cu editarea unei broşuri care va evidenţia aspectele importante ale activităţii educaţionale promovate de cele două şcoli partenere care au dovedit că au suficiente resurse pentru efectuarea dialogului cultural pluridisciplinar.

Prof. Maria Stoica

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.