EDUCATIE Acum 19 ore, 11 minute

Mobilități internaționale – oportunități pentru Școala „Mihail Sadoveanu”

de Covasna Media | 639 vizualizări

O nouă mobilitate internațională încheiată cu succes la Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” din Întorsura Buzăului.

În urmă cu o săptămână sărbătoream încheierea unui nou an școlar dar acest lucru nu a însemnat și încheierea activității cadrelor didactice. Un grup de 5 profesori din școala noastră reprezentând diferite arii curriculare: Limbă și Comunicare (Bularca Georgiana), Matematică și Științe (Morar Mircea, Morar Elena), Om și societate (Preda Anca), Arte (Burtea Gheorghița), au participat la un alt curs de formare internațional la Roma, Italia în perioada 23.06.-29.06.2024 – „Supporting Diversity with Interculturality”.

Acest lucru a fost posibil datorită fondurilor primite prin programul Erasmus+ în cadrul proiectului de Acreditare Erasmus+ al școlii noastre desfășurat în perioada 2021-2027.

Ne confruntăm cu o diversitate a elevilor în creștere în fiecare clasă: copii cu cerințe educaționale speciale, diferite etnii, diferențe religioase, proveniți din diferite categorii sociale, reîntorși în sistemul nostru de învățământ din străinătate etc. Toți acești copii trebuie ajutați să fie incluși în colectivul claselor de elevi. Cadrele didactice trebuie să se adapteze la specificul fiecărei clase și să încerce să trateze diferențiat pe fiecare elev în parte în funcție de nevoile și abilitățile lui. Acest curs ne-a oferit câteva pârghii utile de folosit în managementul diversității din clasele de elevi.

Acest subiect a fost discutat și dezbătut timp de 6 zile alături de colegi din mai multe școli europene: Spania, Croația, Olanda, Polonia, Portugalia și chiar dintr-o zonă non-UE, Dubai (Emiratele Arabe Unite). Am avut astfel posibilități nemăsurate de dezbatere a diversității într-un context intercultural. Plecând de la experiențele cursanților și până la locația cursului, Roma - un spațiu profund intercultural. Aceste experiențe europene au fost analizate și comparate nu doar între ele ci și cu exemplele din SUA oferite chiar de formator prin experiența acestuia de predare în sistemul de învățământ american.

Să-i facem pe elevi să deschidă ochii și să vadă diversitatea din jurul lor, să o înțeleagă și să o accepte așa cum e – acesta este obiectivul de îndeplinit cu care ne întoarcem de la acest curs.

Tematica cursului de la Roma, Diversity with Interculturality, împletită cu cea a cursului de la Barcelona din aprilie 2024 la care au participat alți 6 profesori, Strategies and Skills for Teachers, vor aduce un plus de valoare metodelor de predare și de abordare a provocărilor care vor veni odată cu începutul noului an școlar 2024-2025. Această valoare se va traduce în nenumărate beneficii aduse elevilor atât din perspectiva formării lor curriculare cât și comportamentale.

Celor 2 mobilități menționate mai sus se mai adaugă și cea a elevilor din Malaga, Spania, desfășurată în martie 2024 în cadrul aceluiași proiect. Toate aceste 3 mobilități au reprezentat cele 3 activități importante din cadrul proiectului din al treilea an de Acreditare Erasmus+.

Pornind de la aceste trei mobilități, în cadrul școlii noastre dar și la nivelul structurilor aparținătoare, au fost deja realizate activități de diseminare dar și de implementare a unor activități înglobate în cadrul unor proiecte educaționale desfășurate la nivel de școală, în special în perioada Săptămâna Verde.

Activitățile nu se opresc aici, vor continua de la toamnă cu alte acțiuni de diseminare și cu un plan de implementare a noilor metode, strategii pentru acceptarea diversității din clasele noastre.

Încheiem al treilea an de Acreditare cu o mare satisfacție și cu multe câștiguri realizate atât pentru cadrele didactice cât și pentru elevii școlii noastre. Abia așteptăm să vedem ce ne oferă al patrulea an de Acreditare!

Mulțumim Erasmus+!

Georgiana Bularca,

Coordonator proiect

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.