EDUCATIE 5 mai 2020

Lecțiile „predate” de pandemie sistemului educațional covăsnean

de Iulia Drăghici - Taraș | 1426 vizualizări

Bucuria pentru succesele mărunte. Aprecierea față de dascăli. Folosirea tehnologiei și a internetului în educație. Acestea sunt câteva dintre învățămintele pe care școlile covăsnene ar trebui să le preia din experiența ultimelor două luni, dată de încercarea mondială numită „pandemie de coronavirus”.   

Kiss Imre, inspectorul școlar general din județul Covasna, spune că nu puține sunt lecțiile pe care ar trebui să le depindem din ce a urmat după 11 martie. 

11 martie este o dată de referință, cel puțin pentru sistemul educațional din România. Înainte de această dată, toți am trăit într-o libertate deplină. Fiecare trăia cu gândul că orice este posibil și poate să facă orice. Asta ne-a distanțat unii de alții. Asta a fost o problemă, că fiecare și-a văzut de treaba lui individual. După 11 martie, această pandemie ne-a făcut să ne apropiem, familiile s-au reunit și în timpul petrecut împreună ne-am dat cu toții seama că valorile împărtășite până în 11 martie nu sunt chiar acelea de care avem nevoie și pe care le credeam că sunt cele mai importante. Ne-am dat seama că timpul petrecut în familie, bucuria la succesele mărunte, pe care până acum nici nu le luam în considerare, sunt valorile cele mai importante. Poți să ai tu trei mașini, dacă nu poți să mergi nicăieri. Lucrurile mărunte devin superioare”, a spus, într-un interviu pentru Observatorul de Covasna, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna. 

„Poate mulți părinți și-au dat seama cât de important este, într-adevăr, dascălul pentru elev”

Inspectorul spune și că în ceea ce privește legătura cu școala, printre lecțiile predate de pandemie se pot număra cele despre aprecierea față de cadrele didactice, dar și importanța tehnologiei în actul educațional, care în continuare va trebui exploatat - cu și fără coronavirus. 

„Legătura între oameni este mai strânsă. Poate mulți părinți și-au dat seama cât de important este, într-adevăr, dascălul pentru elev. În plus, acum sunt mulți elevi care își doresc să se întoarcă la școală. Până acum nu îi lăsam să folosească instrumentele digitale. Fiecare dintre noi, cei care suntem părinți, le făceam program de stat pe telefon. De acum, deja îi forțăm să stea în fața calculatoarelor. Sunt niște chestiuni care se schimbă de la o zi la alta. Întorcându-ne poate în septembrie la școală, ne punem întrebarea dacă ne vom întoarce la a interzice telefoanele? Cred că va trebui să abordăm o altă mentalitate în acest sens, pentru că oricând se poate întâmpla altă pandemie sau alte catastrofe naturale și de la o zi la alta școlile trebuie să fie închise. Noi trebuie să fim pregătiți. Era digitală și competențele noastre formate acum încep să devină foarte importante. Dacă au fost până acum cadre didactice care au spus că nu sunt interesate de tehnologie, acum forțat fiecare și-a dezvoltat această competență și școlile trebuie să fie pregătite în acest sens, atât la nivel de infrastructură digitală, cât și formarea personalului, dar și a elevilor, bineînțeles. Asta pentru ca viitorul să nu ne mai ia chiar așa pe nepregătite”, a mai spus Kiss Imre. 

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.