EDUCATIE 11 septembrie 2020

Cum țin pasul unitățile de învățământ covăsnene cu noile cerințe de digitalizare

de Daniela Luca | 923 vizualizări

IȘJ Covasna: „Fără implicarea primăriilor și consiliilor locale, școlile n-au cum să se descurce”

Inspectorul școlar general, Kiss Imre, a prezentat joi, într-o conferință de presă, cele mai recente date în ceea ce privește digitalizarea unităților de învățământ covăsnene. Conform acestuia, peste o treime dintre sălile de clasă sunt dotate cu echipamente electronice care permit transmisia în timp real a orelor. Totodată, aproape 60 de școli covăsnene au implementat deja o platformă educațională până în prezent. Pe de altă parte, cea mai nouă statistică centralizată la nivel județean de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna arată că numărul elevilor care nu dețin dispozitive care să le permită participarea la școala online se ridică mai nou la 6.200, dublu față de statisticile prezentate în luna mai.  

Dintre cele 1.421 săli de clasă (fără învățământul preșcolar), un număr de 512 au, la nivel declarativ, toate dotările necesare pentru ca profesorii să transmită în timp real informația la elevii care vor învăța online, arată datele furnizate de conducerea IȘJ Covasna.  

Inspectorul școlar general, Kiss Imre precizează că numărul sălilor de clasă care țin pasul cu tehnologia va crește în perioada următoare. 

„Pe parcurs, după ce încep achizițiile pe mai multe axe, acestea se vor dezvolta. Ca o părere personală, analizând și eu totuși aceste situații în care ne aflăm de șapte luni aproape, eu spun că cea mai mare investiție ar trebui să fie făcută în aceste echipamente. Cred că ar fi singura soluție cât de cât viabilă și care ar aduce și elevul aproape de realitate. N-o să fie exact așa cum este în școală, dar din punct de vedere al predării și de a vedea profesorul la tablă, aceasta ar fi soluția. (...) Practic nu este nevoie de o investiție uriașă din punct de vedere al echipamentelor. Ai nevoie de cameră, microfon și internet bun care să îți permită să transmiți informația”, a spus joi, 9 septembrie, în cadrul unei conferințe de presă, Kiss Imre. 

Acesta a precizat că va fi foarte dificil ca școlile să se adapteze de pe o zi pe alta la un scenariu nou și că unele situații vor trebui rezolvate punctual. 

În ceea ce privește platformele educaționale, 59 dintre cele 77 de școli covăsnene au implementat deja acest sistem online. 

„Stăm mai bine cu platformele educaționale. Acestea ori au fost achiziționate, ori școlile s-au înscris la acea platformă agreată de Minister  - Edu Apps”, a explicat inspectorul școlar general. 

Acesta informează că până la mijlocul lunii august, 1.028 de cadre didactice au participat la diferite cursuri de formare, care să îi familiarizeze și mai mult cu metodele online de predare. În prezent, alți 600 de profesori covăsnenei sunt instruiți din acest punct de vedere de formatori specializați în predarea virtuală.  

Procentul elevilor care au declarat că nu au dispozitiv de pe care să învețe online s-a dublat  

Statica centralizată la nivel județean de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna, din luna mai, arata că numărul elevilor care nu dețin dispozitive care să le permită participarea la școala online este de 2.986, adică 12% din totalul elevilor covăsneni. Statistica din luna august arată însă că numărul a crescut la 6.200. 

Kiss Imre spune că această creșterea se datorează, cel mai probabil, faptului că prima oară elevii au declarat că au un dispozitiv de pe care să învețe, deși obiectul aparținea unui părinte, cum ar fi telefonul mobil. Nu se știe însă dacă toți acești elevi vor primi ajutor în acest sens.  

„Am solicitat 3.000 de tablete de la Guvern prin programul „Școala de acasă”. În zilele următoare, și transmit ceea ce am auzit de la doamna ministru, vom primi aceste tablete. Practic județul Covasna va primi aceste tablete pe care le vom împărți școlilor, așa cum au marcat ei la fiecare elev în parte în luna mai”, a precizat Kiss Imre. 

Cele mai multe, aproximativ 2.000 de tablete, vor fi distribuite în Araci, Vâlcele, Hăghig, Belin Vale, Doboșeni și Boroșneu, informează IȘJ Covasna. 

„Fără implicarea primăriilor și consiliilor locale, școlile n-au cum să se descurce”

În ceea ce privește ajutorul care ar putea veni din partea autorităților locale, Kiss Imre precizează că primăriile din județ nu au făcut deocamdată achiziții de tablete, pentru că „durează”, spune inspectorul școlar general.  În plus, apare și problema stocurilor epuizate. 

„Va fi o provocare de a face aceste achiziții, indiferent cine le face. (...) Au fost promisiuni din partea primăriilor, cel puțin declarativ. Sfântu Gheorghe deja iese în evidență, pentru că școlile în două zile au primit banii, atât pentru echipamente digitale și alte obiecte necesare, cât și pentru materialele dezinfectante. La fel se întâmplă și în foarte multe localități, dar sunt și localități în care și alocarea de 10.000 de lei în plus este o problemă. În funcție de cum va evolua situația în continuare, cred că se vor implica. Fără implicarea primăriilor și consiliilor locale, școlile n-au cum să se descurce”, a mai spus joi Kiss Imre. 

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.