EDUCATIE 4 iulie 2011

Bac-ul trage un semnal de alarmă liceelor teoretice

de Monica Vrânceanu | 625 vizualizări
Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna a definitivat rezultatele examenului de Bacalaureat (Bac) pe unităţile de învăţământ din judeţ, iar situaţia arată descurajator nu doar în ceea ce priveşte grupurile şcolare ci şi liceele teoretice cu predare în limba română. Astfel, cel mai bine cotat liceu teoretic cu predare în limba română, Colegiul Naţional Mihai Viteazul (CNMV) din Sfântu-Gheorghe, a obţinut o promovabilitate

Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna a definitivat rezultatele examenului de Bacalaureat (Bac) pe unităţile de învăţământ din judeţ, iar situaţia arată descurajator nu doar în ceea ce priveşte grupurile şcolare ci şi liceele teoretice cu predare în limba română.

Astfel, cel mai bine cotat liceu teoretic cu predare în limba română, Colegiul Naţional Mihai Viteazul (CNMV) din Sfântu-Gheorghe, a obţinut o promovabilitate de 64,34%, din cei 129 de elevi care au susţinut Bac-ul unul fiind eliminat din examen pentru tentativă de copiere şi 83 fiind declaraţi admişi. În ceea ce priveşte mediile, doar 8 absolvenţi au reuşit să obţină note finale peste 9, în vreme ce cele mai multe note finale - 29, au fost cuprinse între 7 şi 7,99.

La Liceul Teoretic Mircea Eliade din Întorsura Buzăului, promovabilitatea a atins 79,49%, din cei 117 elevi care au susţinut Bac-ul unul fiind eliminat şi 93 fiind declaraţi admişi. Aici, cei mai mulţi elevi, 30 la număr, au obţinut note între 8 şi 8,99, note peste 9 obţinând doar 8 absolvenţi.

Mult mai bine au ieşit liceele teoretice cu predare în limba maghiară, acestea având o promovabilitate de 88,62% - Liceul Teoretic Nagy Mozes din Târgu Secuiesc şi 98,91% - Liceul Teoretic Szekely Miko din Sfântu-Gheorghe.

La Liceul de Artă Plugor Sandor din Sfântu-Gheorghe au susţinut Bac-ul 33 de elevi, din care au fost admişi 13. În ceea ce priveşte notele finale, cele mai multe au fost cuprinse între 6 şi 6,99.

La grupurile şcolare, rezultatele sunt cu adevărat dezastruoase, existând şcoli cu promovabilitate de 1% - Grupul Şcolar Puskas Tivadar unde din 80 de candidaţi doar unul a obţinut o notă de trecere, de 0,99% la Grupul şcolar Gaman Janos, unde din 101 de candidaţi a fost admis tot unul singur sau de 2,06% la Grupul şcolar Constantin Brâncuşi, care are doi candidaţi admişi din 97 câţi au susţinut examenul maturităţii.

Per total, în judeţul nostru s-au înscris la Bac 2.015 absolvenţi de liceu; dintre aceştia, 37 nu s-au prezentat la probele examenului, trei au fost eliminaţi pentru fraudă, 876 au fost declaraţi admişi iar 1.099 vor trebui să revină în faţa comisiilor de examinare la sesiunea din toamnă sau la altele viitoare. Doar 66 dintre cei admişi la Bac au reuşit să obţină note peste 9, în vreme ce, în acest an, niciun absolvent de liceu n-a finalizat examenul cu nota finală 10.

 

Prefectura apreciază că avem rezultate bune

În vreme ce conducerea IŞJ Covasna a apreciat, prin vocea şefei Inspectoratului, Keresztely Irma, că rezultatele din acest an ale Bac-ului sunt dezamăgitoare şi impun o analiză serioasă a sistemului inclusiv în interiorul unităţilor de învăţământ, prefectul Gyorgy Ervin apreciază că rezultatele pot fi considerate bune.

„Dacă într-adevăr s-a respectat întocmai regulamentul şi nu s-a copiat în sălile de examen, atunci rezultatele de la examenul de bacalaureat pot fi considerate bune. Judeţul Covasna este undeva pe la media pe ţară, cu un procent de promovabilitate de 44,29%. (...) Dacă se păstrează sistemul actual nu neapărat toată lumea trebuie să aibă diplomă de bacalaureat.  Diploma de bacalaureat este pentru cei care doresc să urmeze o facultate, dar poate că şi acolo ar trebui să se reintroducă examenul de admitere deoarece sistemul admiterii pe bază de medii şi dosare nu întotdeauna a dat rezultatele scontate”, a declarat prefectul Gyorgy Ervin.

În acelaşi context, acesta a apreciat că reintroducerea în sistem a şcolilor profesionale sau a celor de arte şi meserii ar putea permite organizarea unui examen de Bac la un alt nivel decât în liceele teoretice, aşa cum se practică în multe state din Uniunea Europeană.

În ceea ce priveşte obligativitatea susţinerii examenului oral şi scris la Limba şi literatura maternă, György Ervin a arătat că acest lucru este benefic pentru copiii minoritari cu altă limbă maternă decât româna.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 4

Adaugă comentariu
Gyuri, 6 iulie 2011
Nici la Spiru Haret nu au fost camere,acolo a fost succes 100% iar anual termina o gramada de studenti care cumpara examenele,asta e corect?
burebista, 5 iulie 2011
MIKO 98.91% BRAVO... UDMR !!!CORECTITUDINE.. 98.91%.Oare cine conduce aceasta tara???Vai de mama noastra.Se-ntoarce IACU in mormant.
MERY, 5 iulie 2011
DA este adevarat elevii din Mikes si din Miko au fost ajutati altfel cum se explica ca un elev de etnie maghiara care nu stie sa ceara o paine in romaneste are nota peste 8.Liceele maghiare au media citeste integral
georgel, 5 iulie 2011
s-a copiat pe rupte la Liceul Teoretic Nagy Mozes ca in fiecare an. la fel si la cele maghiare din sf. gheorghe, iar supraveghetoii care au particiopat la M Vitezul, nu au lasat sa miste elevii ! citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.