ECONOMIC 16 august 2022

Un nou termen pentru Aeroportul Brașov: iunie 2023

de Diana Pantelimon | 1552 vizualizări

Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav ar putea fi operațional începând cu luna iunie 2023, potrivit noilor informații prezentate de oficialii Consiliului Județean Brașov, ai Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) și ai Autorității Aeronautice Civile Române (AACR), într-o conferință de presă susținută vineri, 12 august a.c.

„Managementul coordonat al acestui proiect a avut întâlniri continue în ultima perioadă. Colaborarea este una interactivă, între specialiștii din cadrul ROMATSA, ai Autorității Aeronautice și ai Consiliului Județean Brașov. Toată resursa umană s-a implicat într-un mod susținut. S-a urmărit optimizarea tuturor termenelor și s-a stabilit un grafic, astfel încât în cursul lunii iunie 2023 aeroportul să devină operațional. (...) Toate termenele pe care ni le-am propus în graficul asumat de managementul coordonat al proiectului sunt dependente de anumite condiționalități și limitări, care pot avea impact și asupra decalării termenului de finalizare. Noi vom depune toate eforturile, astfel încât termenul să fie respectat“, a spus, în cadrul conferinței, directorul general al ROMATSA, Adrian Cojoc.

„În vara anului viitor, Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav va fi operațional!

Acesta este termenul agreat împreună cu specialiștii Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA și ai Autorității Aeronautice Civile Române (AACR) pentru începerea activităților de zbor pe Aeroportul de la Brașov.

Zilele acestea, am avut o serie de întâlniri cu specialiștii de la București și am optimizat graficul de implementare a tuturor activităților necesare operaționalizării aeroportului, respectiv pregătirea personalului, autorizarea echipamentelor și acceptarea modificării de sistem al serviciilor de management de trafic aerian (ATM/ANS), astfel încât activitățile să poată fi executate în paralel, coordonat, în vederea respectării termenelor propuse.

Sunt prima persoană care își dorește ca Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav să devină operațional! Am muncit extrem de mult la acest proiect, am încercat să găsesc soluții financiare pentru a-l putea implementa, mai avem un pas de făcut și acest obiectiv va fi operaționalizat!

Luna viitoare, vor ajunge la Brașov primele echipamente de radionavigație (sistemele meteo, sistemele de comunicaţii sol-sol, sol-aer, sistemele de înregistrare vocală).

Din momentul livrării și instalării acestor echipamente, vor începe o serie de proceduri: autorizarea echipamentelor, instruirea controlorilor de trafic de la Arad, validarea procedurilor de zbor și a spațiului aerian, în acest sens urmând să se efectueze zboruri de calibrare, la finalul anului!

Toate activitățile sunt interdependente!

Finalitatea procesului de operaționalizare se realizează prin publicarea informațiilor privind deschiderea noului aeroport - procedurile de zbor, spațiu aerian, datele privind echipamentele de radionavigație, proceduri locale, echipamente, dotări - în publicația de informații aeronautice AIP (Airport Information Publication).

Este primul aeroport care se realizează în România în ultimii 50 de ani și este o activitate foarte consistentă, pe care o ducem de foarte multă vreme, alături de colegii de la ROMATSA și AACR!

Nu cred că a mai existat în decursul istoriei o astfel de colaborare și implicare din partea tuturor forurilor, care doresc ca Aeroportul de la Brașov să devină operațional! Continuăm!“, a transmis, pe pagina sa de Facebook, Adrian Ioan Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov.

La începutul anului autorităţile au anunțat termenul de 1 noiembrie 2022 pentru data la care aeroportul va deveni operaţional, dar acest termen a fost decalat pentru luna iunie a anului 2023. 

„Eu v-am spus la o conferință de presă, pe la începutul anului, că pe 1 noiembrie aeroportul va fi gata. (...) Mă refeream la partea aceasta de „hard“, pentru că până în luna noiembrie noi avem finalizată toată infrastructura, terminal, drumuri de acces, clădire contingență, remiza PSI, și ultimul echipament va fi livrat în octombrie. (...) Suntem pe partea aceasta de „soft“ și am pus toate detaliile la punct, care să ne asigure operaționalizarea aeroportului. Suntem, cred, foarte, foarte aproape de a putea estima data de zbor și de începerea activității pe aeroport, ceea ce este un lucru foarte bun și îmbucurător“, a explicat directorul de proiect al aeroportului, Alexandru Anghel. 

Termenul de operaționalizare s-ar decala din pricina unor întârzieri în livrarea echipamentelor de radionavigație. În octombrie va fi livrat ultimul echipament, în decembrie vor începe zborurile de calibrare, iar în ianuarie încep verificările echipamentelor, potrivit președintelui CJ Brașov, Adrian Veștea.

„Toate activitățile sunt interdependente. Nu poți să faci ceva până nu ai altceva. Și din punct de vedere tehnic urmează să primim manualele tuturor echipamentelor. Sunt sute și sute de pagini (...) pentru fiecare echipament în parte. (...)

Facem tot posibilul să ne încadrăm în niște termene. Orice mică sincopă poate afecta acest termen. (...) Noi am intrat acum într-o fază nevăzută, care nu se vede, nu construiești nimic. Sunt doar zeci, sute, mii de pagini de proceduri și de hârtii care trebuie făcute, urmărite, aprobate, și nu poți trece peste ele, pentru că vorbim despre siguranța pasagerilor“, a spus Florin Virgil Manta, director regional Arad din cadrul ROMATSA.

Stabilirea datei exacte de operaționalizare a aeroportului este foarte importantă, deoarece companiile aeriene vor vinde bilete cu 6 luni înainte.

„Suntem în legătură și cu companiile aeriene și este foarte important în relația cu companiile aeriene să avem setată data de început (...), pentru că vom da bilete cu 6 luni înainte, dacă reușim să setăm foarte clar data de început“, a mai spus Alexandru Anghel. 

Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav este primul aeroport care se construiește în România ultimilor 50 de ani și se află la o distanță de 12 km de Brașov și 40 de km de municipiul Sfântu Gheorghe. Proiectul și planul au costat aproximativ 70 de milioane de euro, potrivit site-ului oficial. 

Sursa foto: Facebook/Adrian Ioan Veștea

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.