Visit Covasna: bucate secuiești pentru vedete din online
Acțiunea se înscrie în programul de promovare a județului ca destinație sigură de vacanță
Campania din jurul programului „Visit Covasna – Safe Place” continuă cu o serie de acțiuni menite să promoveze județul în rândul turiștilor din România. Printre acestea s-a numărat și cea în care un număr de 30 de pachete cu bucate produse în Covasna au ajuns la personalități din mediul online.
Printre cei care au primit pachet de la echipa Visit Covasna se numără și omul de radio Daniel Buzdugan, bloggeri precum Cristina Popa (fifistie.ro) sau Ovidiu Mureșan (ovidiumuresanu.com), sau jurnaliști, printre care Laura Fronoiu (TVR), Irina Petraru (B1).
„În ultimii trei ani, peste 200 de jurnaliști, bloggeri, influenceri din București, dar și din țară, au fost oaspeții județului Covasna. Tocmai pentru a avea o vizibilitate mai mare în social media, am trimis 30 de pachete cu bunătăți din județul Covasna către ei. Pe baza acestor pachete trimise au apărut în social media, mai ales în story-uri, foarte multe mini-filmulețe despre amintirile lor din Covasna, dar și despre pachetul pe care l-au primit. Au apărut foarte multe mesaje pozitive. (...) Noi vedem că foarte multă lume petrece din ce în ce mai mult timp în mediul online, pe Facebook, pe Instagram și așa mai departe. Deciziile privind o destinație de vacanță sunt influențate și de percepția din online asupra unei destinații turistice și din acest motiv încercăm să folosim cât mai mult aceste canale pentru promovare, Instagram Facebook, TikTok și bineînțeles site-ul web visitcovasna.com”, ne-a declarat luni vicepreședintele Consiliului Județean Covasna, reprezentant al Asociației pentru Dezvoltarea Turismului în județul Covasna, Grüman Róbert.
Pachetul trimis a fost însoțit de o scrisoare, care îi îndeamnă pe destinatari și pe fanii acestora să viziteze județul Covasna.
„În coșul din nuiele împletite vei găsi un șervet țesut manual la război în Filia, zona Baraoltului, la Atelierul Motolla. Peste șervet, sunt așezate cu grijă următoarele bucate: miere de albine din Bodoc, locul unde mierea e atât de bună, încât până și ursul mai face vizite la stup. Turta dulce de la Arcuș este și ea prezentă în coș, fiind pregătită cu grijă încă din 1987 pentru a-ți aminti de copilărie. În coș se află și cârnații premiați Pista Bá, atent pregătiți de producătorul de mezeluri Bertis, fondat la începutul anilor ‘90. Cu siguranță papilele tale vor avea parte de un adevărat spectacol, dacă îi savurezi alături de cașcavalul de la Manufactura Putnoky din Lunga. Continuă degustarea cu pălinca de la Sanct Georgius din Sfântu Gheorghe, unde toate sortimentele de pălincă au cel puțin o medalie câștigată la un concurs internațional. La final, bucură-te de ciocolata delicioasă de la Atelierul de Ciocolată Erika Choco din Sfântu Gheorghe, alături de siropul de coacăze negre de la Casa cu Siropuri Sf. Gheorghe, servit în noua ta ceașcă din ceramică realizată manual de Manufactura Kemence din Sâncrai. Sperăm că te vei bucura de această scurtă călătorie gastronomică prin Covasna și că ne vei vizita curând. Anul acesta, judeţul nostru are un mare atu pentru turişti: natura incredibil de frumoasă, dar şi zonele mai izolate şi nu foarte aglomerate, pe care, din cauza contextului COVID (sau poate „datorită”, în cazul nostru) mulţi turişti români le vor alege anul acesta”, se arată în scrisoare.
Demersul face parte dintr-o amplă campanie de promovare a județului Covasna, spun coordonatorii, care indică, printre altele și filme de prezentare, dar și alte excursii informative dedicate vedetelor din online.
„Începând cu 5 iunie, când am lansat campania Visit Covasna Safe Place, noi am planificat mai multe activități legate de promovare. Prima a fost lansarea propriu-zisă a campaniei Visit Covasna Safe Place, acordarea acestor certificate hotelurilor și pensiunilor și așa mai departe, dar continuăm promovarea potențialului turistic al județului Covasna și prin alte activități, cum ar fi lista de interviuri pe care am început-o cu proprietarii de hoteluri și pensiuni. (...) Nu ne oprim aici. Noi dorim să continuăm campania de promovare a județului nostru cu organizarea unor info-trip-uri (n.red. excursii informative). Cred că deja în luna iulie o să facem un prim info-trip”, spune Grüman Róbert.
Acesta precizează că rezultatele campaniei „Visit Covasna Safe Place” par a fi deja simțite.
„Din declarațiile proprietarilor de pensiuni sunt foarte multe rezervări. Nu avem date statistice concrete acum, dar știm că în iunie au fost foarte mulți turiști, mai ales în zonele rurale ale județului. Am putut să atragem atenția televiziunilor și mediei centrale prin această campanie și implicit a turiștilor care au început să facă rezervări și foarte mulți deja au ajuns în județul Covasna”, a explicat Grüman Róbert.
Asociația pentru Dezvoltarea Turismului în județul Covasna, din cadrul Consiliului Județean a oferit începând cu data de 5 iunie certificatul numit „COVID Safe Place” unităților de cazare și locațiilor din județ care demonstrează că sunt pregătite să își primească turiștii în condiții de siguranță deplină.
Lista actualizată a locațiilor care dețin certificatul „Visit Covasna Safe Place” este disponibilă pe visitcovasna.com.
Sursa foto: Instagram/ Cristina Popa (fifistie).