Începe lupta pentru biletele de tratament
În prima serie, județul Covasna beneficiază de numai zece bilete
Casa Națională de Pensii va acorda în acest an 59.641 de bilete de tratament în cadrul unităţilor de tratament balnear pe care le are în proprietate, plus un număr de locuri de tratament balnear din alte staţiuni, în funcţie de rezultatul contractelor cu aceste unităţi, contracte care în prezent nu sunt încă finalizate.
În județul Covasna, Casa de Pensii are în proprietate hotelul Dacia, iar pentru prima serie de bilete – cu începere din 16 februarie 2014, judeţului nostru i-au fost repartizate un număr de șase locuri pentru Hotelul Dacia din Covasna și alte patru locuri pentru hotelul Ceres din staţiunea 1 Mai – lângă Felix.
Potrivit consilierului în comunicare al Casei de Pensii Covasna, Köllő Piroska, la Covasna sunt așteptați turiștii care caută tratare în afecţiuni ale bolilor cardiovasculare, iar staţiunea 1 Mai are băi termale, foarte apreciate de cei care suferă de boli reumatismale.
„Pot beneficia de bilete de tratament pensionarii sistemului public de pensii, asigurații sistemului public de pensii și beneficiarii unor legi speciale care reglementează în mod expres dreptul la bilete de tratament balnear”, a explicat Köllő, menționând că în perioada unui an calendaristic o persoană poate beneficia de un singur bilet de tratament.
În ceea ce privește prețul biletelor, acesta variază între 1.372 de lei (pentru unități de 2 stele) şi 1.420 de lei (pentru unități de 3 și 4 stele), în funcţie de categoria hotelului. Contribuţia pensionarilor la procurarea unui bilet de tratament este de 50% din cuantumul total brut al tuturor veniturilor.
„Ca noutate, începând cu acest an, durata completă a unui sejur este de 16 zile calendaristice care înseamnă 12 zile în care se acordă tratament. Până în anii precedenţi, durata unui sejur era de 18 zile calendaristice”, a mai precizat Köllő.
Cererile în vederea obţinerii unui bilet de tratament se depun deja începând cu 15 ianuarie la sediul Casei Judeţene de Pensii Covasna, care analizează şi verifică înscrierea corectă și completă a elementelor prevăzute în cererile predate și preia în aplicaţia informatică toate elementele din acestea, realizându-se punctajele de acces. Ordinea de ierarhizare a cererilor este dată de ordinea descrescătoare a punctajelor aferente fiecărei cereri pe baza opţiunilor făcute de solicitant şi în ordinea menţionată pe cerere. Cu alte cuvinte, cei care obţin punctajul mai mare au prioritate la obţinerea unui bilet.