Portalul online cu produse și servicii doar de la covăsneni va fi inaugurat luna viitoare
În primă fază, pe site vor fi prezente cinci firme locale
Pregătirile pentru inaugurarea portalului comercial local, haromszeki.ro, se apropie de final, spun reprezentanții Fundației Comunitare Covasna. Conform acestora, în luna martie covăsnenii ar putea să acceseze acest serviciu și să aleagă din gama de produse și servicii puse la dispoziție de producătorii și firmele locale.
„Am făcut testarea a trei sisteme care oferă aceste condiții potrivite dezvoltării unui portal comercial. Acum am ales varianta cea mai potrivită care este în linie cu așteptările și condițiile noastre. Acum se încarcă pe portal date fictive, deci suntem în perioada de testare a platformei, astfel încât în martie deja putem lansa varianta 1.0. Atunci vom avea deja un sistem funcțional, cu produse încărcate. Vom continua să facem mici modificări, dar din martie o să fie operațională această platformă”, ne-a spus directoarea Fundației Comunitare Covasna, Bereczki Kinga.
Portalul comercial haromszeki.ro va avea ca scop sprijinirea întreprinderilor locale care au simțit din plin impactul economic negativ al noului coronavirus, spun inițiatorii din cadrul Fundației Comunitare Covasna. Conform acestora, firmele vor plăti o sumă de bani pentru a putea să își expună produsele pe această platformă. Inițiatorii iau în calcul posibilitatea aplicării unui comision în funcție de volumul vânzărilor.
În ceea ce privește gama de produse care se va găsi pe acest site, Bereczki Kinga spune că nu este vorba despre alimente, ci mai degrabă despre obiecte de modă sau de uz casnic, dar și de diverse servicii oferite de întreprinderile din județ.
„Avem deja cinci firme interesate să comercializeze produse prin această platformă. Nici nu vrem să lansăm platforma cu prea multe firme. Vom avea și servicii și firme locale, pentru că în primul rând aceasta este o posibilitate pentru comercianți și firmele locale. Se va găsi îmbrăcăminte, mobilier, articole de artizanat, de modă, de decor, orice produse pentru care există cerere. Nu vor fi produse alimentare, pentru care nu prea este cerere online. Omul mai bine se duce la piață sau în magazinul alimentar și alege ce vrea să cumpere”, a mai adăugat Bereczki Kinga.
Utilitatea portalului a fost dovedită printr-un studiu bazat pe un sondaj elaborat de experții din cadrul Universității Sapientia.