Haromszeki.ro nu a înregistrat prea multe comenzi după jumătate de an de la lansare
Comercianții se obișnuiesc mai greu cu noile metode de promovare în online, spun reprezentanții portalului
A trecut jumătate de an de când Fundaţia Comunitară Covasna a lansat primul portal online din judeţ cu produse şi servicii oferite exclusiv de firme locale, iar până acum, deși sunt deja câteva zeci de agenţi economici care au ales să își promoveze produsele în acest mod, nu s-au înregistrat prea multe comenzi. E nevoie de mai multă implicare din partea comercianților, dar și de o persoană care să se ocupe de marketingul platformei, spun reprezentanții fundației.
„Portalul este funcțional, avem comercianți, parteneri, dar am lăsat totul la liber, adică am lăsat o perioadă de testare să vedem cum funcționează, dar vedem că nu prea sunt comenzi prin portal. Asta este experiența de până acum. E nevoie de efort în plus, de muncă în plus și din partea comercianților. Ei au primit un instrument pe care ar putea să îl folosească. Acum depinde de fiecare cum alege să îl utilizeze. Noi nu avem resurse umane pentru coordonarea și promovarea portalului. Este în beneficiul utilizatorilor să se promoveze. Deocamdată nu simțim că ar fi un interes mare din partea lor. Am investit foarte multă energie, timp și muncă în acest proiect și nu am văzut pe cealaltă parte același lucru. Noi am organizat și training pentru parteneri în sală de curs pentru utilizarea platformei administrative. Totuși, trebuie să existe efort și din partea cealaltă, pentru că altfel nu merge”, ne-a spus directoarea Fundației Comunitare Covasna, Bereczki Kinga.
Aceasta spune că, deși în timpul pandemiei obiceiurile cumpărătorilor s-au schimbat și foarte mulți dintre ei s-au îndreptat spre cumpărăturile online, comercianții nu se folosesc din plin de această oportunitate și se obișnuiesc mai greu cu noile metode de promovare și de vânzare a produselor.
Se caută specialiști care să „resusciteze” portalul
Bereczki Kinga a precizat că e nevoie de o persoană implicată care ar dori să lucreze la promovarea platformei și care să țină legătura cu noii comercianți. Fundația este dispusă să plătească pentru acest serviciu.
„Am încercat să cooptăm pe cineva care să strângă date, pentru că avem intenția să mai punem încă 300 de produse locale pe platformă. Până în prezent nu am reușit să găsim pe cineva care ar putea să se dedice. Printre parteneri sunt și cei care nu prea sunt obișnuiți cu platforme și comercializare online. Sunt unul sau doi care au și ei sistem propriu de comercializare a produselor pe platforme online. Am avut încercări, dar necesită foarte mult efort și nu am vrut să mă dedic în total portalului și să las deoparte celelalte programe comunitare. Am încercat să găsim pe cineva la nivelul Universității, dintre cei care sunt pe marketing, dar nu prea s-au prezentat, deși eu cred că ar fi o experiență foarte bună pentru ei, având în vedere că deja există un produs, un sistem dezvoltat, prin cooptarea partenerilor ei ar putea să își dezvolte experiența. Am decis să și plătim acest serviciu, deci avem o ofertă pentru acest lucru. Dacă vedem implicare și seriozitate, atunci chiar ar putea să câștige foarte bine, chiar și 3.000-4.000 de lei pe lună dacă strânge datele necesare. Noi putem acorda tot suportul nostru, pentru că avem contactele firmelor, avem producători locali care produc în cantități mai mari și au o varietate mare de produse, deci noi avem sugestii concrete pe cine ar trebui să coopteze cel care s-ar ocupa”, ne-a mai spus Bereczki Kinga.
Așadar, cei interesați pot lua legătura cu reprezentanții fundației.
„Dacă va fi cineva care e dornic să se ocupe de acest lucru, atunci sunt sigură că lucrurile vor merge într-un ritm mai accentuat. Eu încă sunt convinsă de importanța proiectului și de avantajele pe care le are la nivel local”, a mai adăugat directoarea.
Conform acesteia, în prezent pe portal sunt prezente 33 de firme partenere, dintre care 22 firme de servicii şi 11 firme cu produse.
Necesitatea unei promovări mai eficiente a platformei este subliniată și de unii comercianți.
„Mi se pare o idee foarte bună acest portal, deoarece cumpărătorii pot să aleagă produse de la producătorii locali. Dar simt totuși că suntem încă în perioada de început. Ar fi o idee foarte bună dacă organizatorii s-ar focusa pe marketing pentru această platformă”, ne-a spus Fazakas Kata, tânăra care deține brandul local KATI naturals.
Portalul comercial haromszeki.ro a fost lansat cu scopul de a sprijini întreprinderile locale care au simțit din plin impactul economic negativ al pandemiei. Momentan, comercianții folosesc gratuit platforma, însă pe viitor firmele vor plăti un comision din vânzări pentru a putea să își expună produsele pe site. Utilitatea portalului a fost dovedită printr-un studiu bazat pe un sondaj elaborat anul trecut de experții din cadrul Universității Sapientia.