Oficial: de luni, „ȘCOALA” dispare din traficul rutier între orele 7:30-8:30 și 15:30-16:30
Consiliul local Sfântu Gheorghe a adoptat hotărârea
Consilierii locali din Sfântu Gheorghe au adoptat joi, 24 februarie a.c., hotărârea prin care se interzice circulaţia maşinilor şcolilor de şoferi la orele de vârf, pentru a fluidiza traficul rutier.
Primarul orașului Sfântu Gheorghe, Antal Árpád, a spus joi, într-o conferință de presă, că s-a întâlnit miercuri seară cu reprezentanţii şcolilor de şoferi din oraş și că „în urma unei discuții constructive”, s-a agreat în unanimitate că de luni, 28 februarie a.c., în intervalele orare 7:30-8:30 şi 15:30-16:30 din fiecare zi lucrătoare, mașinile școlilor de șoferi nu vor participa la traficul rutier din Sfântu Gheorghe. Măsura nu este valabilă în weekenduri, în zilele de sărbători legale, dar nici în timpul vacanţelor şcolare.
„Am spus foarte clar că nu este o decizie împotriva școlilor de șoferi, cu toții avem empatie față de cei care acum învață să conducă, dar s-au schimbat foarte multe în ultimii 30 de ani, în trecut manevrele de bază fiind predate la poligon și nu direct în trafic”, a precizat primarul Antal Árpád, în conferința de presă.
Întrebat de redacția noastră dacă pentru viitorii șoferi nu ar fi o experiență în plus condusul la orele de vârf, primarul a răspuns că „în fiecare situație există argumente pro și contra. Nu mă aștept ca toată lumea să aplaude această decizie, pentru că întotdeauna vor exista unii care nu sunt de acord. Însă eu cred este o inițiativă bună, nici elevilor nu le lipsește ca nervozitatea celorlalți să se îndrepte asupra lor.”
Contactat telefonic, proprietarul și instructorul școlii de șoferi Willy Drive, Gödri Vilmos, ne-a declarat că susține inițiativa primăriei: „Sunt de acord cu această măsură, o oră dimineața și o oră după-amiază este foarte bine. Este logic așa și ar fi trebuit luată această decizie cu ani în urmă. Chiar îi rog pe toți colegii să respecte aceste intervale orare, iar poliția ar trebui să fie pe teren și să-i amendeze pe cei care nu respectă această decizie.“
Sunt și voci din rândul instructorilor auto care spun că soluția autorităților este proastă, pentru că, în definitiv, traficul nu este îngreunat dimineața sau după-amiaza de mașinile școlilor de șoferi, ci mai degrabă de conducătorii nedisciplinați.
Și reacțiile în spațiul public, în special în mediul online, apărute după ce s-a mediatizat apariția proiectului de hotărâre al Consiliului Local, au fost împărțite. Unii au lăudat inițiativa, precizând că „nu e normal ca o mașină care se deplasează cu 10-20 km/h să provoace cozi și să oblige șoferii să facă depășiri riscante”, respectiv că „este un chin să stai după ei, căci merg cu 20 la oră”, dar alții au spus și că „dacă se interzice condusul în orele de vârf, va fi jale când se vor trezi în aglomerație.“
Dar indiferent de opiniile cetățenilor, pro sau contra, măsura intră în vigoare de luni, 28 februarie, iar încălcarea acesteia se consideră contravenție şi se sancţionează cu amendă contravenţională de 400 de lei, potrivit hotărârii adoptate joi de Consiliul Local.