ACTUALITATE 19 noiembrie 2020

Val de controale și la Spitalul Județean; ISU a dat o amendă de 10.000 de lei

de Iulia Drăghici - Taraș | 2966 vizualizări

Spitalul Județean de Urgență (SJU) Covasna din Sfântu Gheorghe a avut parte în ultima lună de mai multe controale, atât de la Ministerul Sănătății, cât și de la alte instituții abilitate, cum ar fi INSP, ISCIR, DSP și ISU. De la cea din urmă a primit și o amendă, în valoare de 10.000 de lei, din cauza unor autorizații lipsă. 

Potrivit managerului spitalului, András-Nagy Róbert, care a vorbit miercuri, într-o videoconferință de presă pe subiect, amenda de la ISU a venit din cauza faptului că spitalul nu are autorizație de funcționare de la ISU. Totuși, acesta a ținut să puncteze faptul că acest lucru nu înseamnă că spitalul este un pericol pentru pacienți. 

Luni am primit vizita unei echipe de control formate din reprezentanții ISU Covasna, DSP Covasna și ISCIR Brașov. Ei au verificat respectarea legislației cu privire la funcționarea și construirea terapiilor intensive. Nu au fost numai la noi, ci și la celelalte spitale unde există asemenea paturi în structură. Pe parte de protecție împotriva incendiilor am primit o amendă pentru că spitalul nu deține autorizație din acest punct de vedere. Recomandări am primit cu privire la căile de evacuare, respectiv iluminatul de siguranță în cazul acelor circuite pe care a trebuit să le facem pentru separarea activității de COVID, COVID suspect și non-COVID. O să le rezolvăm, dar iluminatul de siguranță chiar nu a stat printre priorități la momentul respectiv”, a spus András- Nagy Róbert.

Cuantumul amenzii primite se ridică la 10.000 de lei. Managerul spitalului a explicat și de ce nu are spitalul autorizație de la ISU, dar și care sunt problemele care nu permit unității spitalicești să o obțină.

Motivul pentru care noi nu deținem autorizație ISU este pentru că am făcut reabilitări. Spitalul a avut, până când am început să reabilităm clădirile, autorizație. Proiectele noastre sunt avizate de către ISU. Numai că, în ansamblu nu. Vă dau două exemple: trebuie să constituim un serviciu privat pentru situații de urgență. Asta înseamnă că trebuie să angajăm 20 de persoane. Nu asta e problema, de angajare, ci de faptul că aceste 20 de persoane nu sunt pentru că nu există cursuri. Nu poți să mergi la o firmă de formare profesională și să te înscrii la un curs de membru la un serviciu privat pentru situații de urgență. Al doilea motiv este că în momentul de față nu este rezolvată problema rezervorului de aici. Per ansamblu, acestea sunt motivele pentru care nu putem să primim, sunt și altele, dar astea sunt principalele probleme. Dar, la acest capitol, țin să precizez că având în vedere avizele ISU pe proiecte, toate clădirile respectă cerințele pentru securitate la incendiu. Avem senzori de fum, avem senzori de căldură unde trebuie, avem siguranțele respective pentru oprirea furnizării energiei electrice în condițiile cerute de lege. Sunt mecanisme de siguranță funcționale, constatate de către cei de la ISU”, a declarat miercuri managerul spitalului. 

În cazul celorlalte controale, au fost vizate verificarea procedurilor de triaj, a spațiilor de triaj, respectiv a circuitelor pentru bolnavii de COVID, mutarea secțiilor, respectarea legislației cu privire la organizarea spitalului. Problemele găsite au mai fost la ușa de intrare la UPU, la sala de gipsare – care e folosită și ca sală de chirurgie pentru plăgile mici. Acestea vor fi rezolvate prin proiectul de modernizare și extindere a urgenței, potrivit managerului spitalului. Au fost remarcate, totodată, și unele probleme de circuit, care provin din modul de construcție al clădirilor, a mai spus András-Nagy Róbert.  

„Am primit recomandări cu privire la utilizarea echipamentelor de lucru, nu de protecție, ci de lucru, pentru că și în momentul de față spitalul nostru are suficiente stocuri de materiale de protecție pentru personal, cu privire la managementul deșeurilor, respectiv cu privire la utilizarea unor materiale sanitare”, a mai spus managerul. 

O altă problemă constatată și de autoritățile care au fost în control a fost cea legată de faptul că spitalul are prea puțini angajați și pe Terapie Intensivă și pe alte secții. 

În același timp, András–Nagy Róbert a spus și că în ultimul timp, de când cu pandemia, volumul birocrației s-a dublat pentru aproape 80% din raportările necesare, ba chiar au apărut și o mulțime de raportări noi. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.