Topul Firmelor - între criză și succes
Reprezentanții celor mai de succes afaceri din județ au fost premiați la sfârșitul săptămânii trecute de Camera de Comerț și Industrie (CCI) Covasna, în cadrul Topului Firmelor, un eveniment anual ajuns la cea de-a XVII-a ediție, care a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea CCI Covasna și marcarea a 160 de ani de la afilierea comercianţilor din judeţul Trei Scaune/Covasna la CCI Braşov.
În acest an, 587 de firme au fost nominalizate spre a deveni laureate ale topului, cifra de afaceri realizată de acestea în anul 2009 însumând 2,5 miliarde de lei (585 milioane euro), ceea ce reprezintă aproape 55% din cifra de afaceri realizată pe judeţ.
În 2009, firmele din Top au oferit 16.533 locuri de muncă, cu 4.942 locuri de muncă mai puţine faţă de anul 2008, ceea ce a evidențiat urmele pe care criza financiară le-a lăsat în cadrul economic al județului.
În 2009, anul pentru care s-a realizat Topul, Domo Retail Târgu Secuiesc s-a menținut pe primul loc al afacerilor covăsnene, cu o cifră de afaceri de 171,7 milioane euro. Pe locul 2 se situează Producţie Zarah Moden Târgu Secuiesc cu 21,6 milioane euro, urmată pe locul 3 de Lucifer din Sfântu Gheorghe, ajunsă aici de pe locul 8 în 2008, cu o cifră de afaceri de 20,7 milioane euro, și pe locul patru de Arcon Sfântu Gheorghe, cu o cifră de afaceri de 20,3 milioane euro în 2009. CCI Covasna a premiat de asemenea micile afaceri precum și societățile „prietenoase” cu mediul, aici detașându-se SC Tega SA și SC Ariadne Impex SA din Sfântu Gheorghe.
Topul din acest an s-a desfășurat, așa cum era de aşteptat, sub auspiciile crizei, cei mai mulți oameni de afaceri covăsneni declarându-se mulțumiți că au reușit să depășească momentele grele care au început la finele lui 2008 și s-au amplificat apoi în 2009. Potrivit celor mai de succes afaceriști covăsneni, soluțiile pe timp de criză, pentru rezistența afacerilor, le-au reprezentat adaptarea acestora tendințelor de austeritate însă fără a scădea din calitate, precum și o regândire a priorităților manageriale, îmbinate cu multă muncă și determinarea de a rezista pe piață.