Topul firmelor confirmă: Observatorul de Covasna este cel mai de succes ziar din județ
Observatorul Media Group s-a clasat pe primul loc la capitolul „Microîntreprinderi - editare ziare şi cărţi”.
Camera de Comerț și industrie Covasna a lansat catalogul „Topul Firmelor 2011”. La capitolul Microîntreprinderi, editare ziare și cărți, Observatorul Media Group s-a clasat pe loc fruntaș, în timp ce concurența directă nici măcar nu figurează în top. Mai mult decât atât, am reușit să surclasăm și ziarele maghiare din județ în condițiile în care Székely Hírmondó a fost premiată la o altă categorie, nu cea de presă scrisă, iar Háromszék, dintr-un motiv sau altul, nu s-a regăsit în top.
Eforturi răsplătite
Redacția Observatorului de Covasna este mândră de faptul că suntem apreciați nu numai de către cititorii noștri, dar și de oamenii de afaceri și instituția care îi reprezintă. Am reușit să ne clasăm pe primul loc în vremuri de criză, într-o perioadă în care a păstra o afacere pe linia de plutire este o provocare, dar a o face profitabilă este o sarcină de-a dreptul grea. „În ultimii trei ani, în România s-au închis sute de ziare și reviste, veniturile din publicitate în presa scrisă au coborât cu 75%, încrederea publicului în media a scăzut fantastic, iar ziarele și-au redus numeric redacțiile masiv. Noi lucrăm cu circa 10 oameni. Am reușit totuși să stăm în picioare și când contabilitatea a tras linie, dar și în fața principiilor profesionale și morale. Când mă uit la colegii de la celelalte publicații și văd situația lor, îmi dau seama că rezultatele noastre stârnesc semne de întrebare și pe alocuri deranjează. Cheia este însă una singură: un grup unit, care muncește mult și care s-a ambiționat să nu cedeze”, spune administratorul ziarului, Florin Cheresteș.
Cruce purtată cu demnitate
„Chiar dacă funcționează sub forma unei societăți comerciale, „ziarul” nu mai e de mult timp o afacere în adevăratul sens al cuvântului. Pentru noi în ultimii ani a fost un fel de „cruce” pe care ne-am ambiționat să o purtăm cu demnitate. Înțelegând misiunea pe care o avem și valoarea muncii pe care trebuie să o facem în fiecare zi. Am avut momente grele, multe, și cred că reușita noastră este cu atât mai mare cu cât în fața dezastrului economic, media în România s-a degradat îngrozitor, și avem exemple chiar la noi în județ. Am reușit să ținem capul sus și cu resurse puține să rezistăm! Iar astăzi ne permitem câteva minute de bucurie. De mâine o luăm de la capăt în lupta noastră cotidiană, cu gândul la miile de oameni care încă „își dau întâlnire” în fiecare zi cu Observatorul de Covasna”, adaugă Daniel Șanta, unul dintre acționari.
O gală frumoasă
Joi seara, Restaurantul Park a găzduit gala anuală organizată de Camera de Comerț și Industrie Covasna, în cadrul căreia au fost premiate cele mai de succes firme din județ în anul 2011, pe domenii de activitate. Atmosfera a fost una de sărbătoare, iar Gala în sine s-a dovedit a fi un succes și un bun prilej pentru patronii ocupați cu afacerile de a mai schimba câteva vorbe. Anul acesta au fost premiate 800 de firme, dintre care 100 și-au primit diplomele în cadrul galei.
Afaceri covăsnene în cifre
Dintre cele 4.890 de firme active din județ, 829 au fost incluse în catalogul „Topul Firmelor 2011”. Cele peste 800 de firme amintite au avut anul trecut un rulaj de 3.031 milioane lei, ceea ce înseamnă peste 60% din rulajul total al firmelor din județ. Cu toate acestea profitul acestor firme a scăzut față de 2010, deși numărul de angajați a crescut.
CCI – o nouă viziune
Conducerea Camerei de Comerţ și Industrie Covasna s-a schimbat recent, iar noul președinte, Édler András, a vorbit în discursul său despre planurile pe care le are CCI pentru viitorul apropiat. „Trebuie să îi mulțumim domnului Herman Rosner, cel care a condus Camera timp de mai bine de 20 de ani, pentru lucrurile pe care le-a realizat, în primul rând faptul că avem un sediu propriu. În ceea ce privește planurile de viitor, le-am concentrat în cinci puncte: transmiterea informațiilor, consiliere juridică, proiecte, firme pe web și organizarea de evenimente. Pe lângă acestea avem și planuri pe termen lung, printre care se numără selectarea membrilor CCI pentru că ne dorim ca firmele membre ale Camerei să fie puternice, adevărate exemple pentru ceilalți” – a declarat Édler.
Informare, consiliere și proiecte
Una dintre primele măsuri luate de noua conducere a CCI a fost aceea de a trimite membrilor e-mailuri despre oportunitățile de afaceri pe domenii de activitate. De asemenea, CCI și-a propus să ofere membrilor săi consiliere juridică. Édler spune că acest lucru este important mai ales pentru firmele mici, unde patronii nu își permit să angajeze un jurist. În legătură cu proiectele, Édler spune că și-au propus atragerea de fonduri consistente în următorul ciclu de finanțare europeană.
Evenimente proprii
Președintele CCI spune că și-a propus crearea unor spații virtuale pentru firmele membre ale Camerei, unde acestea se pot prezenta și pot activa web shop-uri. Ultimul dintre scopurile propuse este acela de a avea evenimente proprii, cu care CCI Covasna să fie prezentă în calendarul de evenimente al Camerei de Comerț și Industrie la nivel național. Anul acesta au avut loc deja două astfel de evenimente: conferința pe tema energiei sustenabile și Festivalul Sarmalelor și al Caltaboșilor.