ACTUALITATE 23 iulie 2009

Tir-urile nu vor mai traversa ţara pe şosele, ci în tren

de Covasna Media | 233 vizualizări
Cu Tir-urile în tren! Şi nu unudouă, ci 20! Nu este vorba despre un accident în lanţ ci despre un nou proiect al ministerului transporturilor! Maşinile de mare tonaj ar putea să traverseze România fără să mai circule pe şosele. Metoda este simplă şi utilizată în toată Europa: tir-urile sunt încărcate în trenuri speciale şi sunt transportate pe calea ferată până la ieşirea din ţară! Circulaţie sufocată de Tir-uri, cozi uriaşe pe drumurile principale şi şosele distruse de

Cu Tir-urile în tren! Şi nu unu două, ci 20! Nu este vorba despre un accident în lanţ ci despre un nou proiect al ministerului transporturilor! Maşinile de mare tonaj ar putea să traverseze România fără să mai circule pe şosele. Metoda este simplă şi utilizată în toată Europa: tir-urile sunt încărcate în trenuri speciale şi sunt transportate pe calea ferată până la ieşirea din ţară!

Circulaţie sufocată de Tir-uri, cozi uriaşe pe drumurile principale şi şosele distruse de transporturile agabaritice! Sunt doar câteva dintre problemele cărora autorităţile le-au găsit rezolvarea!

"Toate camioanele vor fi încărcate pe trenuri fără să mai utilizeze infrastructura rutieră. Şoferii se pot odihni deoarece trenurile vor avea cabine de dormit şi vagon restaurant şi coboară după 9 ore de mers cu trenul", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Practic, autorităţile vor să creeze o şosea feroviară, care să traverseze toată ţara! Se vor folosi vagoane speciale, ce pot transporta chiar şi 20 de tir-uri încărcate!

"CFR marfă are în dotare 160 de vagoane rolă, de transport de mare tonaj. Sunt printre cele mai tehnice vagoane din Europa şi doar câteva ţări mai au aşa ceva: Eleveţia, Austria şi Ungaria. Se pot face trei sau patru curse pe zi", a precizat Graţian Călin, director CFR Marfă.

Adică, cel puţin 60 de tir-uri pe zi, pe un singur sens! Au existat mai multe posibile rute, însă a fost selectată una singură. Astfel, trenul special va pleca din gara Bucureşti Progresul pe direcţia Roşiori, Craiova, Filiaşi, Târgu Jiu, Simeria şi va avea ca destinaţie finală gara Glogovăţ, în apropriere de Arad!

Ultimele teste vor fi realizate săptămâna viitoare, urmând ca acest nou sistem de transport să fie operaţional în maximum două luni. Mai există însă o singură problemă: costurile.

În conditiile actuale, noul sistem de transport ar fi totuşi scump. Deoarece pentru un traseu efectuat pe şosea se plătesc aproximativ 300 de euro, în timp ce pe calea ferata patronii ar plăti pentru fiecare tir în jur de 500 de euro. Aşa că acum autorităţile caută surse de finanţare pentru reducerea costurilor.

Sursa: realitatea.net

Teme articol: tren camion tir
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.