ACTUALITATE 15 aprilie 2020

Testarea COVID din Spitalul Județean arată că 65 de angajați au coronavirus

de Iulia Drăghici - Taraș | 7506 vizualizări

Aproximativ 90% dintre cei pozitivi sunt asimptomatici 

Din cele 946 de teste realizate la Spitalului Județean, adică pentru peste 90% dintre angajați, 65 au ieșit pozitive. Este vorba atât despre medici, cât și asistente și infirmiere, dar și angajați din sectorul administrativ. Cât despre personalul medical, cei mai mulți sunt de pe secția de Terapie Intensivă, însă cazuri identificate sunt și de pe celelalte secții.

În total, de la data carantinării secției de Obstetrică Ginecologie, adică 23 martie, în cadrul spitalului, în rândul angajaților s-au făcut 946 de teste. De la început, adică în 22 martie când a fost identificat primul caz pozitiv în rândul personalului medical, până astăzi avem un număr de 65 de persoane, colegi de-ai noștri, la care am identificat prezența noului coronavirus în organism. Dintre aceștia, 16 sunt medici, 31 de asistenți, 13 infirmieri și 5 sunt altă categorie de personal”, a explicat miercuri, într-o conferință de presă, managerul spitalului județean, Andras-Nagy Robert.

Acesta a mai spus că în prezent în spital sunt internați 6 angajați, iar restul fie sunt în izolare la domiciliu, fie în carantină, 90% dintre aceștia fiind asimptomatici.

Dacă am fi făcut testare doar la cei simptomatici, aveam foarte puține cazuri”, a punctat și directorul medical, dr. Roșu Matyas.

Este normal ca din moment ce testezi, să identifici și cazuri în care se pozitivează rezultatul. Ca proporție, numărul de cazuri confirmate, raportat la numărul de teste efectuate la nivel de țară este 10,18%. Județul nostru se situează cu mult sub limita națională, adică 8,53% - la numărul de cazuri confirmare la numărul de teste efectuate. (...) Concluzia noastră este, din punct de vedere al conducătorilor de instituții este că am făcut un lucru pozitiv prin această testare. Dacă se testează toată lumea, e normal să iasă număr mare” , a mai punctat managerul.

Potrivit unei analize realizate după aflarea acestor rezultate, s-a constatat faptul că infectarea angajaților vine în mare parte din acele cazuri în care pacienții au mințit la triajul epidemiologic sau chiar din răspândirea comunitară, spune managerul. 

Ca o concluzie preliminară, făcând și noi o analiză a cazurilor a modului de unde și cum poate să provină posibilitatea infectării personalului, am identificat situații multiple, dar în majoritatea cazurilor infectarea personalului medical poate fi adusă în legătură cu pacienți la care suspiciunea de infectare s-a pus după internare, ori pacienți care la triajul epidemiologic de la momentul respectiv au declarat că nu au fost în străinătate sau nu au fost contacți cu persoane din străinătate sau eventuale cazuri pozitive. Adică au existat situații în care reîntoarcerea din străinătate nu a fost declarată. În alte situații, și acestea în număr destul de mare, colegul nostru testat pozitiv între două și trei săptămâni nu a desfășurat activitate din spital. Și această categorie este substanțială ca și număr, motiv pentru care credem că deja putem vorbi și în cazul nostru de o răspândire comunitară în localități diferite. Nu toată lumea este din Sfântu Gheorghe cine a fost testat pozitiv. Chiar și sâmbătă am primit cinci rezultate pozitive în care ultima dată când acest grup de persoane a fost la muncă este data de 26 martie”,  a mai spus managerul.

Totodată, acesta punctează și că testarea în masă și identificarea rapidă a situațiilor de infectare în rândul personalului medical duce și la posibilități de acțiune mai eficiente, drept pentru care testarea angajaților va continua, în funcție de necesitate.

Situațiile acestea nu se pot evita. Singura măsură pe care o putem noi adopta și ca strategie viitoare, motiv pentru care ieri am și cumpărat 1000 de teste rapide, este să continuăm identificarea personalului, trierea personalului și pe viitor, în vederea scoaterii acestora din rândul personalului sănătos, ca să nu se propage această boală”, a spus Andras-Nagy Robert.

Reprezentantul spitalului mai spune și că în prezent s-a reușit și reorganizarea la nivelul spitalului, astfel încât pacienții să nu aibă de suferit din cauza pozitivării angajaților.

Lipsa personalului medical în această situație a fost rezolvată. Norocul nostru este că în perioada scursă a ultimilor cinci, șase ani, am adoptat o strategie de creștere a personalului medical, asistenți și medici, motiv pentru care dirijarea și suplinirea personalului, nu zic că a fost ușoară, dar a făcut posibilă continuarea activității. Dacă este să mă refer la cazul de terapie intensivă, luni deja au venit doi medici din Mureș, care și astăzi lucrează în spital. Am reușit să continuăm activitatea prin aceste organizări, redirijări și detașări de personal, ca pacienții să nu sufere din această cauză”, a spus Andras-Nagy Robert.

Testarea personalului a început din aprilie, în urma apariției primelor cazuri și punerea sub carantină a secțiilor de Obstetrică Ginecologie, Neonatologie, după care și Terapie Intensivă, cu scopul de „ocroti celălalt personal și a ține sub control răspândirea, chiar și în cadrul spitalului, a infecției”, a mai spus managerul. Datele reflectă o testare a 90% din personal și îi vizează pe angajații care, în perioada desfășurării campaniei, au fost prezenți la serviciu. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.