Strada Fermei, din nou în prim-planul modernizărilor
Modernizarea străzii Fermei din Sfântu Gheorghe va costa peste 7,4 milioane de lei, potrivit Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI), adoptată în cea mai recentă ședință a Consiliului Local.
Strada care intră în planul autorităților de modernizare totală, de la canalizare până la asfalt, are o lungime de 1.138 de metri.
„DALI-ul tratează modernizarea întregii străzi a Fermei, începând de la strada Jókai Mór până la ieșirea pe strada József Attila, în lungime totală de 1.138 de metri, prevede realizarea de canalizare menajeră, instalație de apă potabilă, realizarea canalizării pluviale pe o anumită porțiune prin rigole deschise, în rest în conducte, realizarea iluminatului public, respectiv și o canalizare pentru a găzdui diferite cabluri ale operatorilor. Investiția este cotată la 7.450.057,18 lei, care conține și TVA”, a spus viceprimarul Tóth-Birtan Csaba în cadrul ședinței de joi.
Potrivit autorităților, „strada Fermei prezintă degradări avansate a (sic!) structurii rutiere și din acest motiv circulația rutieră și pietonală se desfășoară în condiții dificile și cu viteză foarte redusă și de nesiguranță, atât pentru pietoni, cât și pentru șoferii de autoturisme sau alte mijloace de transport”, se arată în referatul de aprobare a DALI.
În aceeași ședință de Consiliu Local, de joi, 27 octombrie, aleșii au adoptat în unanimitate alte patru Documentații de Avizare a Lucrărilor pentru Intervenție (DALI), pentru străzile Gáll Lajos, Garoafei, Zorilor și Privighetorii.
Subiectul modernizării străzii Fermei, drumul de la țară din oraș, a mai fost discutat în spațiul public, precum și în paginile ziarului nostru. Unul dintre obstacolele în calea intervențiilor a fost faptul că un tronson al drumului, cuprins între străzile Nucului și József Attila, nu era intabulat. Consiliul Local a aprobat intabularea la finele lunii martie a.c.
Strada Fermei a mai fost și în trecut pe lista tronsoanelor de drum unde trebuie să se deruleze lucrări de modernizare, însă, din diverse motive, deși s-au făcut documente, nu s-a întâmplat nimic concret. În 2020, autoritățile precizau că zona a fost inclusă într-un proiect cu finanțare prin creditul BERD (n.red. Banca Europeană de Reconstrucție şi Dezvoltare), care ulterior a fost în mijlocul unui scandal (în care primarul a fost interogat de DNA), care a dus la rezilierea contractului și la pierderea finanțării. Lipsa constructorilor a fost un alt obstacol care a pus frână în procesul modernizării infrastructurale, mai spuneau, cu aceeași ocazie, autoritățile.