Stadiul de execuție al lucrărilor la podul din Budila este de 51%
Totuși, în această perioadă ar fi trebuit ca podul să fie dat în folosință, după cum anunțau anul trecut cei responsabili
Deși în această perioadă locuitorii din zona Buzaielor (și nu numai) ar fi trebuit să se bucure de inaugurarea noului pod de la Budila, distrus de viituri în 2018, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. informează că stadiul de execuție al lucrărilor este de doar 51%, conform unui răspuns transmis redacției Observatorul de Covasna – CovasnaMedia.ro.
Lucrările pentru obiectivul de investiții „Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318 linia 317 Hărman - Întorsura Buzăului” sunt realizate de o asociere de firme: SC Confer Grup SRL, SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL și Radaria SRL.
În răspunsul Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A. pentru redacția noastră se arată că sunt prevăzute finanțările necesare pentru reconstrucția podului și urmează să fie chiar suplimentate, printr-o realocare, pe parcursul acestui an.
„Deși lucrările la acest obiectiv au fost întrerupte încă din luna decembrie 2021, din cauza temperaturilor scăzute și a timpului nefavorabil, a fost prevăzută finanțarea necesară pentru reluarea și continuarea lucrărilor, finanțare care va fi suplimentată în cursul anului, în funcție de evoluția gradului de execuție, prin realocarea sumelor necesare finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului feroviar și de amenajare a albiei la km 17+318, pe linia 317 Hărman - Întorsura Buzăului. Nu mai puțin de menționat este importanța finalizării acestor lucrări, deoarece redeschiderea circulație (sic!) feroviare pe această relație aduce o contribuție majoră, la nivel local, prin asigurarea unei variante optime de transport, pe secția respectivă”, se arată în răspunsul autorităților din domeniu.
Se respectă „tradiția”: termene anunțate anterior – nerespectate
Ordinul de începere al lucrărilor pentru reconstrucția podului de la Budila a fost dat pe 15 aprilie 2021, anunța la acea vreme CFR. Tot atunci, cei responsabili punctau că termenul de execuție al lucrărilor era de nouă luni, cu posibilitatea de prelungire de maximum trei luni.
„Sursa de finanțare pentru lucrările de Reconstrucție a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare albie este asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, iar durata contractului este de 9 luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se poate adăuga o perioadă de maximum 3 luni calendaristice, necesare pentru întreruperea lucrărilor pe timp de iarnă”, susțineau, la acea vreme, cei de la CFR.
Reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A. nu au răspuns la o parte dintre întrebările transmise de redacția noastră. Aceștia s-au ferit să dea un nou termen pentru finalizarea lucrărilor și data în care se estimează că va fi dat în folosință podul de la Budila. Nu au precizat nici cine se face responsabil de faptul că lucrările, se pare, nu se vor finaliza la termenul anunțat inițial și dacă va fi cineva tras la răspundere pentru acest lucru.
Aceștia au precizat totuși că se pune accent pe finalizarea lucrărilor care ar oferi din nou o metodă de legătură – mai ieftină și sigură – locuitorilor din Buzaie.
„În final, vă asigurăm de permanenta noastră preocupare pentru continuarea, respectiv finalizarea, lucrărilor la infrastructura feroviară, care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație, programul de investiții al companiei, finanțat de la Bugetul de Stat, fiind orientat cu precădere pe această direcție”, conform Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A..
Podul de la Budila, distrus din cauza inundațiilor din vara lui 2018 de o viitură pe Râul Tărlung, a fost singurul care asigura transportul cu trenul spre Întorsura Buzăului. În prezent, alternativa de transport în comun spre alte localități este autobuzul.