ACTUALITATE 23 ianuarie 2013

Sondaj privind utilizarea banilor colectaţi prin programul „Carduri comunitare”

de Agerpres | 47 vizualizări

Sondaj privind utilizarea banilor colectaţi prin programul „Carduri comunitare”Fundaţia Comunitară Covasna (HKA) a lansat miercuri un sondaj prin intermediul căruia vrea să afle opiniile cetăţenilor din judeţ cu privire la modul în care ar trebui utilizaţi banii colectaţi prin programul „Carduri comunitare” în ultimele luni ale anului trecut.

Conducerea Fundaţiei a menţionat că este vorba despre 56.000 de lei adunaţi în perioada septembrie-decembrie 2012 în urma discounturilor oferite cumpărătorilor de către magazinele partenere în acest program. Practic, comercianţii au fost de acord să acorde reduceri cuprinse între 1 şi 10% posesorilor cardurilor şi să vireze banii într-un cont special constituit de Fundaţia comunitară în scopul finanţării unor proiecte de interes local.

Cetăţenii sunt solicitaţi să se pronunţe până pe data de 4 februarie cu privire la destinaţia acestor bani, fie prin email la adresa hka@hka.ro, fie pe pagina web a fundaţiei www.hka.ro unde este postat un chestionar.

La ora actuală aproape 17.000 de persoane din oraşele Sfântu Gheorghe, Baraolt şi Covasna au câte un astfel de card, iar fiecare trecere pe la casa de marcat aduce bani în plus în acest cont comunitar. În curând programul „Carduri comunitare” va fi extins şi în zona Târgu Secuiesc.

Anul trecut prin intermediul acestui program s-au adunat în total aproape 150.000 de lei, iar majoritatea banilor au fost folosiţi pentru sprijinirea unor tineri talentaţi ori cu rezultate bune la învăţătură. De asemenea, au fost finanţate excursii prin intermediul cărora peste 1.000 de elevi din judeţul Covasna au vizitat obiective turistice şi istorice, s-au amenajat mai multe parcări pentru biciclete şi au fost achiziţionate mese de ping pong si aparate de sport care vor fi amplasate primăvara aceasta în cartierele din Sfântu Gheorghe.

Preşedinta fundaţiei, Bereczki Kinga, consideră că programul „Carduri comunitare”, iniţiat în anul 2011, a dat o mână de ajutor şi întreprinzătorilor locali, pentru că majoritatea magazinelor partenere comercializează preponderent produse autohtone, iar localnicii au fost încurajaţi să cumpere aceste produse.

„A cumpăra produse fabricate în judeţ înseamnă a ajuta micii întreprinzători locali să supravieţuiască, dar şi să păstreze locurile de muncă ale angajaţilor şi chiar să crească numărul acestora”, a declarat Bereczki Kinga.

Fundaţia Comunitară Covasna a derulat în ultimii ani şi alte proiecte cum ar fi „Sănătate şi prosperitate”, „Fii motorul comunităţii tale” şi „Banca tinerilor”, ce au avut ca scop promovarea voluntariatului, a solidarităţii şi responsabilităţii sociale.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.