ACTUALITATE 27 ianuarie 2011

Soluţie pentru problema păşunilor din zona „Ciocănaş”

de Andreea Dabija Kelemen | 286 vizualizări

În cadrul şedinţei publice care a avut loc săptămâna trecută la Casa Orăşenească din Întorsura Buzăului, cetăţenii prezenţi în sală au ricat o problemă importantă - situaţia terenurilor de la „Ciocănaş” unde, conform primarului Leca Băncilă, au fost revendicate doar 31 de hectare din totalul de 149 de hectare.

Iniţial a fost stabilit un amplasament, care a fost refuzat de proprietari, pe motivul că legea proprietăţii nu a fost întocmai aplicată. Cetăţenii din zonă, deoarece deţineau ca document de proprietate doar adeverinţe din registrul agricol şi nu extras CF cu schiţă CF din care să rezulte clar amplasamnentul, au fost nevoiţi să apeleze la un expert topograf, pentru a întocmi o documentaţie cadastrală.

La şedinţa de vineri, comisia locală Întorsura Buzăului a fost acuzată de către proprietarii din zona „Ciocănaş” că nu înaintează către comisia judeţeană documentaţia necesară împreună cu declaraţiile notariale privind recunoaşterea vecinătăţilor.

„Singura formă de rezolvare a acestei situaţii ar fi ca această documentaţie, privind delimitarea şi amplasarea proprietarilor din „Ciocănaş”,  împreună cu declaraţiile notariale, să fie analizate cât mai urgent în comisia locală Întorsura Buzăului, iar ulterior aceasta să înainteze o propunere către comisia judeţeană, care, după ce se va analiza situaţia, va trebui să emită o hotărâre”, a declarat subprefectul.

În ceea ce priveşte problema aplicării legilor fondului funciar la nivelul oraşului Întorsura Buzăului, la solicitarea subprefectului Valentin Ionaşcu, secretarul comisiei orăşeneşti Întorsura Buzăului a transmis o situaţie către Prefectură, din care rezultă că mai sunt de soluţionat în jur de 120 dosare, atât cu legea 1, cât şi cu legea 247.

Ţinând cont de acestea, subprefectul recomandă comisiei locale Întorsura Buzăului să treacă din nou la analiza acestor dosare, iar acolo unde documentaţia este incompletă, propune să fie contactaţi cetăţenii şi să le acorde un termen rezonabil, astfel încât aceştia să aibă posibilitatea să-şi completeze dosarele. În situaţia în care nu se va completa dosarul cu documentele doveditoare de proprietate, atunci comisia locală va trebui să propună invalidarea acestora.

„Nu este dorită o situaţie în care aceste dosare vor rămâne uitate undeva prin sediul Primăriei, pentru că nefinalizarea procesului de retrocedare împiedică şi ceilalţi deţinători de terenuri forestiere şă îşi elaboreze amenajamentele silvice, cunoscut fiind faptul că acum amenajamentul silvic se poate întocmi fie pe suprafeţe mai mari de 100 hectare, fie pe întreaga suprafaţă a unităţii administrativ teritoriale”, a explicat subprefectul Valentin Ionaşcu.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.