Schimbări la plata unor taxe şi la completarea de acte
Prefectura Covasna anunţă că intrarea în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 41/28.06.2016, care doreşte simplificarea birocraţiei, aduce cu sine câteva schimbări, în special în ceea ce priveşte completarea unor acte normative sau plata taxelor.
Acestea se referă la „modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport precum și a tarifelor confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unor numere de înmatriculare preferențiale, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizației provizorii și a permiselor de conducere”, arată un comunicat de presă transmis de Prefectură.
Mai multe variante de plată
Reprezentanţii Guvernului în teritoriu anunţă faptul că plata taxelor nu se mai poate efectua la casieriile CEC BANK. În schimb, variantele autorităţilor sunt: „Online în sistem Internet banking sau de la orice bancă unde persoana are cont deschis, prin virament către conturile deschise la Trezoreria Municipiului Sfântu Gheorghe; prin Mandat Poștal; la casieriile Unităților Trezoreriei Statului; la casieria Instituției Prefectului - Județul Covasna pentru pașapoarte; la ghișeul Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, pentru documentele emise de către acesta”.
Conturi pentru efectuarea plăţilor
Prefectura mai informează: „Pentru plata taxei de pașaport solicitanții au la dispoziție următorul cont RO37TREZ256502602X007190 – Trezoreria Municipiului Sfântu Gheorghe, cod unic de identificare 5085105 - Instituția Prefectului - Județul Covasna, iar pentru plata tarifelor confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unor numere de înmatriculare preferențiale, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizației provizorii și a permiselor de conducere este atribuit următorul cont: RO20TREZ256502601X007189 – Trezoreria Municipiului Sfântu Gheorghe cod unic de identificare 5085105 - Instituția Prefectului - Județul Covasna”.
Documente necesare
Este de asemenea important de ştiut că „documentele de plată trebuie să cuprindă datele de identificare ale persoanelor beneficiare a serviciului solicitat (nume și prenume, CNP), contul de trezorerie precum și denumirea Instituției Prefectului și codul fiscal unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata. În momentul depunerii cererii pentru eliberarea pașapoartelor solicitanții trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor pentru plățile on-line, certificatul de bancă pentru plățile prin virament bancar, respectiv document doveditor, factură aferentă emisă de oficiul poștal în cazul plăților prin mandat poștal.
Conform Ordonanței de Urgență, în situația paşapoartelor se va face o singură plată într‐un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Cererea pentru paşaportul simplu, la orice serviciu public comunitar
Cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice precum şi pentru paşapoartele simple temporare pot fi depuse la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu, informează Prefectura Covasna. În plus, „paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidența paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului”.
Autorităţile spun de asemenea că „actele necesare şi termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate”.