Neregulile depistate de Protecția Consumatorilor, „taxate” cu peste un milion de lei
Ce arată datele CJPC Covasna din primele opt luni ale anului
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Covasna a aplicat, în perioada ianuarie – august a.c., aproape 260 de amenzi, care s-au ridicat la o valoare totală de peste un milion de lei (1.095.700 lei). În aceeași perioadă, instituția a primit 365 de reclamații și a desfășurat 720 de controale, se arată într-un răspuns la o solicitare a ziarului „Observatorul de Covasna” și CovasnaMedia.ro.
„Numărul controalelor desfășurate de CJPC Covasna în perioada 01.01.2022-31.08.2022 este de 720. Numărul sancțiunilor aplicate de comisarii CJPC Covasna în perioada 01.01.2022-31.08.2022 este de 500, din care 259 amenzi în valoare de 1.095.700 lei și 214 avertismente. Numărul reclamațiilor înregistrate în perioada (...) - 365”, se arată în răspunsul transmis de către reprezentanții CJPC Covasna redacției noastre.
Autoritățile au verificat dacă legea este respectată în mai multe domenii, printre care și cel al energiei.
„În perioada 01.01.2022-31.08.2022, comisarii CJPC Covasna au verificat respectarea prevederilor legale privind protecția consumatorilor în următoarele domenii importante:
- comercializarea bunurilor alimentare și nealimentare în marile lanțuri de magazine, mari retaileri.
- verificarea respectării prevederilor legale de către prestatorii de servicii de furnizare de energie electrică și gaze naturale, dezvoltatori imobiliari, IFN-uri. Alături de aceste controale fiind desfășurate și alte acțiuni de control în domeniul alimentar, nealimentar și prestări de servicii la operatorii economici din județ”, se mai arată în răspuns.
Comisarii din județ au desfășurat controale periodice, susțin autoritățile din domeniu.
„Activitatea C.J.P.C. Covasna s-a desfășurat în această perioadă (ianuarie-august 2022) respectând atribuțiile principale conferite prin H.G. nr. 700/2012 actualizată privind organizarea și funcționarea ANPC, respectiv atingerea obiectivelor principale ale autorității, fiind desfășurate acțiuni de control periodice și operative pentru cercetarea reclamațiilor consumatorilor, a sesizărilor, a tematicilor aprobate, organizate la nivel național, sau local, asupra conformității și securității produselor și serviciilor și a modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor, desfășurate la producători, distribuitori, prestatori de servicii, în unități vamale, zone de agrement, pe baza informațiilor provenite de la consumatori, asociații de consumatori, mass-media, alte organe ale administrației publice, precum și din propria inițiativă”, conform CJPC Covasna.
Cei care doresc să depună o sesizare către Protecția Consumatorilor, filiala Covasna, o pot face pe adresa de mail reclamatii.covasna@anpc.ro sau pot suna la „telefonul consumatorului”: 021 95 51.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a fost înființată în anul 1992. Structurile județene ale ANPC se numesc comisariate și sunt coordonate de opt comisariate regionale (în cazul județului Covasna, Comisariatul Regional este Brașov).
Sursa foto: anpc.ro