Programul „Carduri comunitare” începe să dea roade
Programul „Carduri comunitare” lansat anul acesta în judeţul Covasna de Fundaţia Comunitară în scopul dezvoltării „patriotismului local” începe să dea roade.
Reprezentantul Fundaţiei, Furus Levente, a declarat că până în prezent au fost distribuite în judeţul Covasna, preponderent în municipiul Sfântu Gheorghe, 5.000 de carduri de fidelitate ce pot fi folosite în reţelele magazinelor partenere Bertis şi Merkur, care comercializează cu predilecţie produse autohtone sau cu specific local.
Furus Levente a menţionat că cele două magazine au acceptat să ofere un discount de 1% pentru mărfurile cumpărate de posesorii cardurilor şi, în plus, să doneze un procent din aceste vânzări în „fondul cardurilor comunitare”, banii adunaţi urmând să fie folosiţi de fundaţie pentru derularea unor proiecte în beneficiul comunităţii locale.
Potrivit acestuia, în lunile august şi septembrie, respectiv în primele două luni de la lansarea cardurilor, în cont s-au adunat 2.674 lei.
Big Mama şi Libertis se alătură programului
Furus a adăugat că începând de luni în reţea au mai intrat fast-food-ul Big Mama şi restaurantul Libertis din Sfântu Gheorghe, care oferă o reducere de 5%, respectiv 10%.
De asemenea, alte două firme, Cofetăria Aria şi farmacia Salvia din Sfântu Gheorghe, şi-au anunţat intenţia de a se alătura acestui program, care îşi propune nu doar să adune fonduri pentru diverse proiecte în beneficiul comunităţii, ci şi să-i determine pe localnici să cumpere preponderent produse autohtone.
„A cumpăra produse fabricate în judeţ înseamnă a ajuta micii întreprinzători locali să supravieţuiască, dar şi să păstreze locurile de muncă ale angajaţilor şi chiar să crească numărul acestora”, a declarat directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Covasna, Bereczki Kinga.
Carduri comunitare au fost distribuite şi în judeţul Harghita, fiind înregistraţi 3.000 de utilizatori la Odorheiu Secuiesc şi 1.300 la Miercurea Ciuc.
Fundaţia Comunitară Covasna a mai lansat în ultimii ani şi alte proiecte, printre acestea numărându-se „Sănătate şi prosperitate”, care promovează un stil de viaţă sănătos la nivel individual şi comunitar.
Practic, aceasta a pus la dispoziţia organizaţiilor nonguvernamentale din judeţ o linie de finanţare pentru o serie de proiecte ce oferă soluţii la problemele actuale, cum ar fi sedentarismul, dependenţa de tehnologie, lipsa vieţii comunitare, alimentaţia nesănătoasă, poluarea mediului sau îndepărtarea de tradiţii.
De asemenea, a lansat proiectul „Banca tinerilor” prin care îşi propune să-i determine pe aceştia să iniţieze şi să colecteze fonduri pentru diverse proiecte. Spre exemplu, dacă ei vor reuşi să adune 1.000 de euro prin diverse metode, atunci fundaţia le va dubla această sumă din fondurile sale, a spus Bereczki Kinga.