Produsele eco au eșuat pe internet
Producătorii eco din județul Covasna se pot mândri cu produse bune, de calitate, pe care însă nu prea au unde să le vândă și asta din varii motive: în supermarketuri nu pot intra pentru că nu au puterea de producție atât de mare, iar ultima tentativă, cea de a le comercializa pe internet, a eșuat.
„Proiectul nu a supraviețuit pentru că nu avem încă o educație în ceea ce privește cumpărăturile online. Sau în niciun caz nu cumpărăm mâncare online. Utilizăm internetul în scop de informare, pentru a socializa, dar nu pentru asta. Prin urmare, nu a funcționat acest proiect, iar prin Asociație am început să promovăm produsele covăsnene la târgurile de profil”, ne-a declarat președintele Asociației Sophia Nyka, Aurel Blaj.
Prin urmare, Asociația Sophia Nyka din Sfântu Gheorghe intenționează ca pentru susținerea acestor producători să publice datele lor de contact pe site-ul Catedralei Ortodoxe, astfel ca cei care doresc să le cumpere produsele să știe unde îi pot găsi.
Potrivit lui Blaj, Asociația se ocupă în prezent de șase producători eco din Sita Buzăului, Întorsura Buzăului, Barcani și Dobârlău. Aceștia produc brânzeturi, dulcețuri, siropuri și specialități din carne precum cârnatul tradițional din carne de vită și oaie, toate fiind etichetate și prezentate conform normelor europene.
La finele anului trecut, Asociația Sophia Nyka anunța lansarea paginii www.fermasofia.ro, un proiect prin intermediul căruia produsele eco din județ aveau să ajungă la consumatori; era vorba despre un magazin online, din care cei din Sfântu Gheorghe ar fi putut cumpăra, printr-un singur click, lapte natural integral, brânză proaspătă autentică, specialități din lapte de vacă sau oaie sau specialități precum Mozzarella Întorsureană, Brânză în coajă de brad sau Cotlet de miel cu cimbru.