ACTUALITATE 26 aprilie 2023

Prefectul de Covasna încurajează înregistrarea actelor în două exemplare

de Diana Pantelimon | 896 vizualizări

Prefectul județului Covasna, dr. Ráduly István, a adus lămuriri, în cadrul unei conferințe de presă de marți, 25 aprilie a.c., în ceea ce privește înregistrarea actelor publice. Acesta încurajează cetățenii ca, atunci când au de făcut o cerere sau o petiție la oricare dintre instituțiile de stat, să se prezinte cu două exemplare, să ceară număr de înregistrare, iar un exemplar să rămână „la purtător”. Astfel, se vor evita întârzieri și erori în soluționarea solicitărilor.

Prefectul a precizat că la noi în județ s-au făcut unele progrese, dar mai sunt încă multe de îmbunătățit în ceea ce privește înregistrarea diferitelor acte ale cetățenilor pe care le înaintează instituțiilor publice. Tot mai multe persoane cer număr de înregistrare, ceea ce este un lucru bun, dar nu suficient.

„Sunt multe persoane care au două, trei sau chiar mai multe cereri, petiții într-o perioadă relativ scurtă, pentru care au primit o hârtiuță cu numărul de înregistrare, și vin la audiență cu aceste numere, dar nu au nicio idee care pentru ce este. (...) Aș dori să subliniez ceea ce cred că este cea mai simplă, dar și cea mai utilă metodă: prezentați-vă nu cu unul, ci cu două exemplare ale petiției, ale cererii, ale solicitării, oricare ar fi ea, la primărie, la poliție, la instanță, la oficiul de pensii, la orice altă instituție de stat. Solicitați să o înregistreze. Din niciun motiv nu pot refuza să facă acest lucru. Și să scrie numărul de înregistrare pe ambele exemplare. Lăsați un exemplar și păstrați-l pe celălalt, pentru că acest lucru va face ca orice procedură ulterioară să fie mai ușoară, mai cursivă și mai rapidă”, a spus prefectul, în cadrul conferinței.

În lipsa acestor acte, un funcționar poate „plimba” un cetățean foarte mult timp, îl poate amâna de pe o zi pe alta, iar „peste trei ani se constată că funcționarul s-a pensionat, cererea nu există, e tardiv, nu se poate retroceda un teren”, a exemplificat prefectul.

Prin solicitarea unui număr de înregistrare la o cerere sau petiție, administrarea actelor publice va fi mai ușoară și totodată mai rapidă. Orice solicitare înregistrată trebuie să aibă și un răspuns în maximum 30 de zile, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, care spune că autoritățile și instituțiile publice sesizate au obligația să comunice petiționarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiției, răspunsul, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă.

Sursa foto/ilustrativ: pexels.com

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.