ACTUALITATE 12 februarie 2024

Peste 61.000 de apeluri la 112 din județul Covasna nu au fost urgențe

de Iulia Drăghici - Taraș | 882 vizualizări

Peste 63% dintre apelurile care au ajuns în 2023 la operatorii 112 din Covasna au fost non-urgente, adică peste 61.000. Statistica plasează județul pe locul 2 în topul negativ la nivel național. 

„Este esențial ca populația să conștientizeze că orice apel la 112 care nu este o urgență înseamnă secunde prețioase care se pierd în defavoarea tratării unor urgențe reale, adică pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflați în nevoie.

Un grad ridicat de utilizare corectă a serviciului de urgență, raportat la totalul apelurilor preluate la 112, se înregistrează în regiunea București-Ilfov.

Județul Gorj înregistrează cel mai ridicat procent de apeluri care nu reprezintă o urgență, 66,79% din totalul apelurilor primite, fiind urmat de județul Covasna, cu 63,40% și de județul Argeș, cu 59,50%”, se arată într-un comunicat de presă trimis de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). 

În total, anul trecut au fost peste 97.000 de apeluri 112 în județul Covasna, mai multe decât în Harghita (peste 94.000). Dar raportat la județul vecin, aici au fost cu mai bine de 10.000 de apeluri false ori care nu reprezintă urgențe. 

Situația arată mai rău ca în 2022. Atunci, aproape 56% dintre apeluri (peste 43.000) au fost de la cetățeni care au solicitat informații sau au semnalat situații care nu sunt de competența Serviciului 112 și pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție (Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont). 

Statistica STS informează și că în anul 2023, operatorii Serviciului de urgență 112 au preluat aproape 10,5 milioane de apeluri, din care doar jumătate (aproape 54%) au reprezentat cu adevărat urgențe.

Anul acesta, în 11 februarie, au fost sărbătoriți 20 de ani de când 112 a fost introdus în România ca numărul unic de urgență. De atunci, au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri. 

Datele STS mai arată și că în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgențe.

„Astăzi procentul a scăzut sub 50%. Sistemul 112 a țintit permanent noile tehnologii, standarde și practici tehnico-operaționale care ajută la salvarea de vieți, inclusiv utilizând metode avansate de localizare și devenind, astfel, un model de bună practică pentru serviciile de urgență din alte state europene”, mai scrie în comunicat. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.