ACTUALITATE 8 aprilie 2020

Peste 60% dintre apelurile covăsnenilor la 112 au fost non-urgente

de Iulia Drăghici - Taraș | 782 vizualizări

Statistica STS arată că în primele trei luni din 2020 s-au primit 266 de apeluri COVID 

Chiar dacă numărul persoanelor care ajung la Unitatea de Primiri Urgențe din Sfântu Gheorghe a scăzut cu o treime în ultima perioadă, nu înseamnă și că operatorii 112 din județ au avut mai puțin de muncă. În ultimele trei luni, la nivelul județului Covasna au fost înregistrate peste 22.800 de apeluri la numărul unic de urgență, însă mai puțin de 40% dintre acestea erau, cu adevărat, urgențe. 

Statisticile Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), arată că în perioada ianuarie-martie 2020 la nivelul județului Covasna au fost înregistrate 22.832 de apeluri la numărul unic de urgență 112, cele mai multe în ultima lună. 

Din totalul de apeluri, 7.520 au fost în ianuarie (62.27% non-urgente, 37.73% urgențe), 7.276 în februarie, (60,95% non-urgente și 39,05% urgențe), respectiv 8.036 în martie (61,73%    non-urgente și 38,27% urgențe). Tot în intervalul amintit, 266 de apeluri au avut ca temă COVID-19. 

Cel mai mare procent de apeluri non-urgente din țară se înregistrează în județul vecin Harghita, unde în martie, s-a înregistrat un procent de 66%, în creștere cu aproape 10% față de februarie. Dar și în județele Călărași, Gorj, Ialomița și Mureș s-a văzut o rată mai mare de 60% a apelurilor care nu reprezintă cu adevărat urgențe. 

Toate acestea în contrast cu majoritatea județelor țării, unde, numărul apelurilor non-urgente a scăzut. În ultima lună, de exemplu, în total, numărul de apeluri care nu reprezintă urgențe a reprezentat 45,89% din total. 

„În primele trei luni ale anului 2020 s-au înregistrat 2.539.700 de apeluri la Serviciul de urgență 112, cu 13% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut. Cetățenii au apelat mai responsabil numărul 112 în 2020, apelurile non-urgente fiind în scădere, pe primul trimestru, cu 14,48% în comparație cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre urgențe au reprezentat solicitări pentru Ambulanță”, se arată într-un comunicat de presă transmis marți de Serviciul de Telecomunicații Speciale. 

Aceeași sursă mai arată că „până la sfârșitul lunii martie a.c., operatorii STS au preluat 32.327 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale.

Conform noii legislații adoptate la sfârșitul lunii martie, apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activități în folosul comunității, iar alertarea falsă a agențiilor de intervenție se sancționează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau prestarea de la 200 la 400 de ore de activități în folosul comunității”. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.