ACTUALITATE 20 decembrie 2022

Locuitorii din Barcani își vor putea face buletinul direct la primărie

de Iulia Drăghici - Taraș | 1338 vizualizări

Comuna Barcani va avea în curând propriul Serviciu Public Comunitar Local de Evidența Populației. Adică locuitorii nu vor mai fi nevoiți să meargă la Întorsura Buzăului, unde este cel mai apropiat astfel de serviciu, pentru a-și face sau reînnoi buletinul, ci doar la primărie. 

Consiliul Județean Covasna a aprobat în ședința ordinară a lunii, din 15 decembrie, hotărârea privind arondarea localității Barcani la serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Covasna, nu înainte ca președintele CJ, Tamás Sándor, să precizeze că „Barcani are toată tema de casă făcută”. 

Oláh-Badi Csaba, șeful Serviciului Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor (SPCJEP) Covasna, din subordinea CJ, a spus joi, pentru CovasnaMedia.ro și Observatorul de Covasna, că biroul se va deschide în curând, însă mai este nevoie de un ultim aviz de la MAI. 

Acum Consiliul Județean a aprobat modificarea arondării actuale. Deci dacă până acum Comuna Barcani aparținea de Serviciul Local de Evidență Întorsura Buzăului, începând de azi, practic, vor fi opt servicii locale în județul Covasna. (...) Locuitorii din Barcani se vor deplasa până la primărie unde se va deschide în curând biroul, după ce obțin avizul de funcționare de la Direcția de Evidență a MAI. Au personal angajat, pregătit, au aparat de fotografiat. Nu putem să spunem exact data începerii, pentru că avem nevoie de aviz de funcționare de la Direcția de Evidență a Persoanelor din București, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne”, ne-a declarat Oláh-Badi Csaba. 

În cadrul acestui birou, locuitorii din Barcani, deci implicit satele Lădăuți și Sărămaș, vor merge direct la primărie pentru orice act ce ține de evidența populației și starea civilă, adică buletin, flotant și altele. 

Primarul Nicolae Pastor spune că acest demers face parte dintr-un proces mai amplu de a deschide primăria către cetățeni și de a-i face să se simtă bine primiți în instituția publică. 

„Încă de acum doi ani mi-am dorit să schimb percepția oamenilor vis-a-vis de modul în care sunt tratați atunci când intră într-o instituție publică. Împreună cu colegii din Primărie, încercăm mereu să dăm sentimentul că fiecare își poate găsi o rezolvare în cadrul Primăriei Barcani, uneori chiar dacă nu ține de noi soluționarea unei probleme. Țin foarte mult ca toată lumea să fie primită cu amabilitate, de la a i se oferi un scaun atunci când se creează aglomerație într-un compartiment, până la a ajuta oamenii încât să nu mai facă drumuri suplimentare și fără sens pe la alte instituții, în condițiile în care noi putem rezolva și alte probleme cu un mail/telefon sau cu o simplă adresă. Din punctul meu de vedere, instituțiile statului nu trebuie niciodată să dea sentimentul oamenilor ca au venit la „cerșit”, vorbindu-le de sus într-un mod arogant și lipsit de respect. 

Ideea de a deschide la Barcani Serviciul pentru Evidența Populației a venit tocmai din aceste considerente. Principalul motiv fiind acela de a stopa drumul oamenilor de la o instituție la alta. Am făcut foarte multe eforturi pentru a reuși să ne apropiem de deschiderea acestui serviciu. Mai avem câteva formalități de îndeplinit, după care vom anunța cu drag că se vor putea face cărți de identitate și la Barcani. 

Mulțumim Consiliului Județean pentru acordul dat, Primăriei Întorsura Buzăului pentru amabilitatea de a primi o persoană în practică, dar și Serviciului Județean de Evidență a Persoanelor, care ne-a oferit sprijin mereu”, ne-a declarat primarul din Barcani

Consiliul Local al Comunei Barcani a aprobat o hotărâre pentru a iniția procedurile de înființare a Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor încă din februarie 2022. 

La nivelul județului Covasna, sunt înființate opt astfel de servicii. Pe lângă Barcani, birouri mai sunt la Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc, Întorsura Buzăului, Covasna, Baraolt, Ghelința și Ojdula. 

Șeful Serviciului Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor ne-a spus și că orice localitate își poate înființa un astfel de birou, însă trebuie știut că primăria va suporta toate cheltuielile (minimum doi angajați, fonduri pentru achiziția de calculator, aparat fotografiat, linie securizată etc.). Singurul venit pe care îl poate face un astfel de serviciu, adică banii care intră în bugetul local, este suma de 7 lei, percepută la întocmirea fiecărui buletin de identitate, însă este clar că acest serviciu nu va genera niciodată profit, altul decât de a fi de folos cetățenilor. 

*** Votează Superlativele OCV 2022 AICI! Votul tău ne ajută să aflăm care sunt evenimentele și personalitățile locale care au marcat ultimul an și să le premiem în consecință.
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.