ACTUALITATE 7 iulie 2011

Liniile 112, înroșite de apeluri false

de Monica Vrânceanu | 47 vizualizări
Aproape 90% dintre apelurile realizate în județul Covasna sunt false Majoritatea oamenilor continuă să folosească Numărul Unic de Urgență 112 în scopuri nu tocmai lăudabile, aproape 90% dintre apelurile realizate în județul Covasna fiind false în cel de-al doilea trimestru al acestui an - lunile aprilie, mai, iunie. O statistică realizată de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Covasna arată că la 112 au fost primite şi tratate 73.454 apeluri, iar 12,48% dintre

Aproape 90% dintre apelurile realizate în județul Covasna sunt false

Majoritatea oamenilor continuă să folosească Numărul Unic de Urgență 112 în scopuri nu tocmai lăudabile, aproape 90% dintre apelurile realizate în județul Covasna fiind false în cel de-al doilea trimestru al acestui an - lunile aprilie, mai, iunie.

O statistică realizată de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Covasna arată că la 112 au fost primite şi tratate 73.454 apeluri, iar 12,48% dintre acestea au fost reale, în vreme ce 87,25% au fost false.

Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 62,04%, Poliţie – 33,96%, Pompieri – SMURD – 3,23% şi Jandarmerie – 0,77% .

Purtătorul de cuvânt al STS Covasna, Adrian Fulea, a declarat că cele mai mule apeluri false și abuzive au venit din partea copiilor, tinerilor și a persoanelor cu probleme psihice, în mare parte fiind realizate de pe cartele pre-pay, astfel încât să nu poată fi prins posesorul numărului de telefon de pe care a fost format numărul de urgență.

”Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, au fost sancţionate trei persoane, conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, a dezvăluit Adrian Fulea, atrăgând atenția că încărcarea inutilă a liniilor de urgență 112 poate duce la pierderea unei vieţi, deoarece acest număr există numai pentru urgențe.

Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011, referitor la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării şi educării populaţiei în UE.

Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România în luna aprilie a anului 2005. Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană. Mai multe informaţii în legătură cu acest număr pot fi obținute de pe pagina de Internet www.112.ro.

Foto: kissfm.ro

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Primar_la_Hetea, 8 iulie 2011
Ce naiba nu se pot inregistra datele din buletin celor care cumpara cartele pre-platite ?
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.