ACTUALITATE 24 martie 2016

Întorsura Buzăului, vizitată de elevi din Republica Moldova

de Iulia Drăghici | 215 vizualizări

Liceul Teoretic „Mircea Eliade” din Întorsura Buzăului a avut, în perioada 17-19 martie, musafiri din Republica Moldova. Prin intermediul unui proiect internaţional desfăşurat sub egida Academiei Şcolilor Central Europene (Academy of Central European School – ACES), un grup de 11 elevi şi trei cadre didactice de la Colegiul Financiar-Bancar din Chișinău a vizitat zona Buzaielor şi a participat la activităţi organizate de elevii întorsureni.

Întâlnirea dintre elevii celor două instituţii nu este o premieră. La sfârşitul lunii noiembrie, alături de un grup de elevi de la şcoala „157th Gymnasium Cesar Valejo” din Sofia, Bulgaria, elevii întorsureni au fost în vizită la colegii lor din Chişinău. De această dată, vizita le-a fost întoarsă, iar pentru a marca evenimentul, gazdele au organizat vineri activităţi de socializare şi intercunoaştere.

„M-am simţit super. Chiar sunt bucuroasă că am venit aici şi sper să revin. Cu câţiva dintre elevi ne-am văzut şi la întâlnirea care a fost la Chişinău. Regiunea aceasta este foarte ospitalieră, sunteţi prietenoşi, ne bucurăm că am ajuns până aici. A fost un drum lung, dar nu regretăm. Nu doar oamenii, ci şi împrejurările ne-au frapat, de-a dreptul. Cel mai mult m-a impresionat aerul. Când ies afară întotdeauna simt că este ceva deosebit în aerul de aici. Sper să ne mai revedem”, ne-a declarat, la finalul evenimentului de vineri, Diana Cazacu, profesor de limba engleză la Colegiul Financiar-Bancar din Chișinău.

Aşa cum era de aşteptat, între elevi s-au înfiripat prietenii care, cel mai probabil, nu se vor încheia odată cu proiectul ACES. „Colegii noştri de la Chişinău sunt minunaţi. Sunt sociabili, la fel ca noi şi împărtăşim aceeaşi limbă, drept pentru care ne-a fost foarte uşor să comunicăm. Îmi doresc foarte mult să îi mai revăd în viitor”, ne-a spus Mădălina Marin, elevă a liceului teoretic întorsurean.

Copiii de la Mănăstirea Mărcuş şi de la Casa Familială din Întorsura Buzăului, invitaţi speciali

În cadrul activităţilor de vineri, elevilor întorsureni şi moldoveni li s-au alăturat copiii de la Casa Familială din Întorsura Buzăului şi de la Mănăstirea Mărcuş.

„Scopul activităţii a fost să ne întâlnim, pentru că de cunoscut, ne cunoşteam deja. Ne-am gândit şi de această dată la copiii de la Casa Familială din Întorsura Buzăului şi la copiii de la Mănăstirea Mărcuş să îi implicăm în joaca şi activităţile noastre. Eu cred că ei nu mai au nevoie doar de haine şi de mâncare în plus. Trebuie să trecem la nivelul superior, să îi ajutăm să aibă încredere în ei înşişi, să îşi dea seama că suntem la fel. Ne-am ascuns în spatele măştilor tocmai pentru a şterge diferenţele. Evenimentul de azi s-a referit la tema proiectului, care a fost „Solidaritatea”. Activităţile au fost chiar simple. Unora li s-au părut chiar prea uşoare, dar scopul nu a fost cel de a crea competiţie, ci să interacţionăm. De aceea echipele au fost mixte, formate din copii de la Mărcuş, de la Casa Familială, din România şi din Moldova”, ne-a declarat coordonatorul de proiect din Întorsura Buzăului, Doina Pătrunjel.

Ateliere

În cadrul activităţii de vineri, gazdele au pregătit mai multe ateliere, unele obligatorii şi altele la alegere, la care echipele mixte au luat parte. Printre atelierele obligatorii s-au numărat: atelierul de puzzle, de pictură, de fotografie, de construcţii şi „memories/friendship”, iar printre cele la alegere s-au aflat „Colţul ACES” şi „Living library”.

„Am avut câteva ateliere al căror scop a fost de socializare şi intercunoaştere. Ne-am distrat alături de colegii noştri din Chişinău, de la Mănăstirea Mărcuş şi de la Casa Familială din Întorsura. Cel mai mult mi-a plăcut atelierul de pictură unde am putut să colaborăm în vederea realizării unui desen, dar şi atelierul de construcţii unde am construit un turn din cutii de carton goale”, ne-a spus eleva Mădălina Marin.

Biblioteca vie, premieră la Eliade

În câteva săli de clasă ale Liceului Teoretic „Mircea Eliade” aşteptau, liniştite, „cărţile vii”, persoane care au fost gata să împărtăşească poveşti de viaţă cu toţi cei interesaţi să asculte.

„Este un experiment pe care l-am făcut pentru prima dată. Am învăţat tot de la ACES şi ne-am tot propus să îl facem în şcoală, iar cu această ocazie am şi reuşit. M-am bucurat că am reuşit să aduc persoane cu o experienţă de viaţă interesantă, tinere şi care au avut disponibilitatea de a povesti şi altora despre viaţa lor. Sunt sigură că toţi „cititorii” au învăţat câte ceva din aceste poveşti. Sigur este o metodă care prinde. Copiii mai mici spuneau că nu vor să meargă la bibliotecă pentru că nu le place să citească, dar le-am spus că este o bibliotecă magică, unde cărţile povestesc. Sper că în felul acesta le-am deschis şi dragostea pentru lectură. Cred că în această epocă foarte tumultuoasă şi foarte tehnologizată avem nevoie de cât mai multe ocazii de a comunica în mod real. Aş dori să le insuflu copiilor noştri această dragoste de a comunica cu oameni mai în vârstă, cu oameni mai tineri, cu copii din diverse medii sociale sau din diverse ţări pentru că eu cred că de asta avem nevoie. Altfel o să devenim şi noi nişte roboţi”, ne-a explicat Doina Pătrunjel.

Una dintre „cărţile vii”, Ana Maria Barbu, reporter la ProTv şi student la comunicare în Bucureşti, fost elev al liceului teoretic întorsurean, ne-a precizat: „A fost un sentiment foarte plăcut. M-am simţit în postura de spectator. Acum doi ani eu eram în mijlocul acţiunii şi organizam evenimentul. Astăzi eu am fost cea invitată şi am avut sarcina de a-i îndruma pe tinerii care vor să facă ce fac eu. Le-am povestit copiilor ce înseamnă viaţa de facultate trăită în paralel cu viaţa la serviciu, ce înseamnă munca de reporter, munca de teren şi satisfacţia pe care o ai la sfârşitul unei zile când chiar produci ceva util”.

De ce proiectele ACES sunt benefice elevilor

Proiectele ACES îi ajută pe elevi să îşi dezvolte o multitudine de abilităţi pe care, de unul singur, sistemul educaţional românesc nu ar reuşi. Printre acestea se numără abilităţile antreprenoriale, organizatorice, de comunicare, de socializare sau de responsabilitate. „Ceea ce aţi văzut aici a fost organizat de către elevi. Profesorul a fost pe planul al doilea. Elevii au venit aici de dimineaţă să se asigure că fiecare atelier este funcţional. Punctualitatea sau respectarea cuvântului dat sunt alte calităţi pe care aceştia le pot dobândi prin aceste proiecte. În mai puţine cuvinte putem să spunem că s-au maturizat. Eu sunt convinsă că ce au învăţat ei prin acest parteneriat, nu au învăţat într-un an şcolar. Cred că pentru viaţă e mult mai important să deprinzi aceste abilităţi. Formulele la chimie, fizică şi matematică se uită, dar lucrurile acestea rămân şi cred că sunt mai importante”, ne-a mai spus Doina Pătrunjel, coordonatorul local ACES.

„În primul rând, mi-am dezvoltat abilităţile de comunicare. Mai mult, mi-am aprofundat cunoştinţele de limba engleză, lucru care mă va ajuta foarte mult pe viitor, am cunoscut oameni noi şi am călătorit. Am învăţat să socializez, dar şi să învăţ ce înseamnă solidaritatea”, ne-a punctat şi eleva Mădălina Marin.

Întorsurenii „Sub aceeaşi umbrelă” cu elevi din Chişinău şi Sofia

Tema din acest an a colaborărilor desfăşurate sub egida „Academiei Şcolilor Central Europene”, în care Liceul Teoretic „Mircea Eliade”, Colegiul Financiar-Bancar şi „157th Gymnasium Cesar Valejo” sunt parte a aceleiaşi echipe, este „Under the same umbrella” (n.red. – „Sub aceeaşi umbrelă”). Duminică, 20 martie, grupul de la Chişinău şi un grup de la „Mircea Eliade” au pornit în vizită spre partenerii din Bulgaria.

Potrivit Doinei Pătrunjel, proiectul ACES din acest an se va încheia odată cu ultima întâlnire de proiect care va avea loc în perioada 31 mai – 3 iunie 2016, la Senec, în Slovacia, acolo unde echipele formate din 3 elevi și 3 profesori din cele 3 țări partenere vor prezenta rezultatele proiectului în fața juriului Academiei ACES (Aces Academy).

Liceul Teoretic „Mircea Eliade” nu se află la prima participare în cadrul proiectelor coordonate de Academia Şcolilor Central Europene, fiind membru al organizaţiei încă din anul 2013. Mai mult, în luna mai a anului 2014, liceul a inaugurat plăcuţa „ACES”, simbol care atestă în mod oficial calitatea de membru ACES. Trebuie subliniat şi faptul că liceul teoretic din Întorsura Buzăului este singurul liceu din judeţul Covasna care participă la aceste proiecte.

Peste 25.000 de elevi şi 3.600 de profesori din 15 ţări au participat până acum la programele ACES, susţinute, de asemenea, de Ministerele Educaţiei din fiecare ţară parteneră, se notează într-un comunicat de presă.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.