ACTUALITATE 30 aprilie 2020

Cum răspunde Spitalul Județean la plângerile internaților COVID

de Iulia Drăghici - Taraș | 1842 vizualizări

Sunt nemulțumiri legate, printre altele, de condițiile de cazare, mâncare sau igienă

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență din Sfântu Gheorghe au combătut joi, într-o conferință de presă, o serie de zvonuri apărute în spațiul public, respectiv au răspuns unor plângeri legate de condițiile de cazare, mâncare, igienă și medicație, venite din partea pacienților COVID sau aparținătorilor acestora.

S-au spus foarte multe lucruri care sunt foarte departe de adevăr. Trebuie să vă spun că pacienții confirmați pozitiv sunt toți în clădirea nouă, care a fost recent renovată. Nu știu dacă ați fost recent în spital, înainte de COVID. Arată foarte bine toate sălile pe toate etajele. (n.red. Pacienții) sunt internați în saloane cu două paturi și baie proprie. Se dezinfectează și se face curat în fiecare zi, în fiecare salon. Asta a fost o plângere. O altă plângerea fost că i-am băgat în niște saloane insalubre. Nu este adevărat. Spitalul are și săpun și hârtie igienică, avem și măști chirurgicale destule, deci putem să le dăm și le dăm și pacienților. Hrana este de spital. Și eu când sunt de gardă mănânc aceeași hrană ca și pacienții noștri. Acum, de două ori pe săptămână avem supă de chimen. Anumiți pacienți s-au plâns de această supă. Nici mie nu prea îmi place, dar mama s-ar bucura dacă ar vedea câtă supă de chimen mănânc în zilele acestea. (...) Sunt condiții bune, foarte bune chiar”, a spus joi directorul medical al spitalului, dr. Roșu Mátyás.

În ceea ce privește medicamentele, acesta a punctat că singura problemă ține de pacienții oncologici internați pe secția COVID, iar rezolvarea nu ține de spital.

„Dispunem de medicamente atât pentru boala COVID, cât și pentru boala de bază, ceea ce necesită pacienții internați și cu alte boli. Din Brașov am mai avut plângeri că nu avem medicamente la cazuri oncologice. Da, acolo unde este un caz oncologic nou depistat și din păcate acum este și infectat cu COVID, până nu se vindecă de boala aceasta COVID, nu se poate administra un tratament oncologic, pentru că acești pacienți trebuie evaluați în continuare și trebuie să se stabilească un tratament oncologic de către o comisie”, a explicat dr. Roșu Mátyás.

Un alt subiect de nemulțumire al pacienților a fost legat de faptul că personalul medical cu care interacționează este greu de identificat sub echipamentul de protecție, drept pentru care aceștia nu pot ști cu cine stau de vorbă.

„Personalul medical când intră este echipat complet în combinezon, cu măști speciale, au ochelari, viziere. Una dintre plângeri a fost că nu au ecuson și nu știu cu cine stau de vorbă. Nu avem cum să îi facem să poarte ecuson. Ecusonul acela perforează combinezonul și acele combinezoane se închid ermetic. Nu trece nici apa prin ele”, a spus directorul medical, care a punctat și că „acolo unde este nevoie, se acordă și tratament psihologic. Prin telefon, e drept. Colega psiholog vorbește cu ei zeci de minute dacă este necesar” .

Cel mai recent raport al Spitalului Județean Covasna, de joi, 30 aprilie, ora 13:00, arată că aici sunt internați 47 de pacienți confirmați COVID-19 și 8 suspecți. Dintre cei confirmați pozitiv, 12 au fost transferați din Brașov, sub cupola de spital suport COVID, cu probleme chirurgicale sau ortopedice.

De la începutul pandemiei, în județul Covasna au fost identificate 188 de cazuri de coronavirus.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.