Codaşi la teoria şofatului
Introducerea sistemului de examinare on-line pentru obţinerea carnetului de şofer echivalează la nivelul judeţului cu un procent de promovabilitate de 21,48% în primele luni de aplicare a acestuia, cu 4% mai mic faţă de clasicele chestionare teoretice aplicate până în toamna anului trecut. Rezultatul ne situează pe locul patru de la coadă în comparaţie
Sub un sfert dintre candidaţii la obţinerea carnetului de şofer au promovat la testarea on-line
Introducerea sistemului de examinare on-line pentru obţinerea carnetului de şofer echivalează la nivelul judeţului cu un procent de promovabilitate de 21,48% în primele luni de aplicare a acestuia, cu 4% mai mic faţă de clasicele chestionare teoretice aplicate până în toamna anului trecut. Rezultatul ne situează pe locul patru de la coadă în comparaţie cu alte judeţe, la polul opus găsindu-se un procent de 33,94%. Situaţia era una şi mai slabă la început, la introducerea sistemului on-line, când din prea mare grabă candidaţii la şoferie se pripeau să aleagă răspunsurile de pe touch-screen şi nu de puţine ori greşeau.
„Ulterior şcolile de şofer şi-au luat un program asemănător, au luat calculatoare cu monitor touch-screen şi candidaţii s-au mai obişnuit, au exersat şi nu mai sunt aşa speriaţi”, a precizat şeful Serviciului de Înmatriculări şi Permise Auto Covasna, comisarul şef Eugen Deaconu.
Peste 100 de examinaţi / zi
Examinarea on-line are loc în prezent pe 6 calculatoare tip touch-screen, unde candidatul lucrează doar cu degetul pe un ecran. Metoda s-a dovedit una mai rapidă şi mai eficientă, atât din punctul de vedere al timpului, cât şi al corectitudinii. Astfel, dacă prin chestionarele teoretice puteau fi examinaţi în jur de 60 de candidaţi pe zi, în prezent mai mult de o sută de persoane ajung să fie testate în vederea obţinerii carnetului de şofer, inclusiv în zilele de vineri, când de obicei nu aveau loc probe teoretice.
Totodată, faptul că procentul de promovabilitate este unul mic nu are legătură cu tehnologia touch-screen ci cu nivelul de pregătire teoretică a candidaţilor. Ca şi până acum, cei mai mulţi „pică“ la teorie, nivelul la proba practică fiind unul mult mai ridicat.
Examinarea on-line are loc atât în limba română cât şi în maghiară, în funcţie de solicitarea candidatului, în plus există şi posibilitatea examinării pentru cetăţenii străini, în limba engleză şi în curând în franceză. Pentru cei care au fost respinşi la examenul auto, posibilitatea de reexaminare este din 16 în 16 zile, respectiv în 15 zile de la data ultimului examen, depinde şi de câţi se prezintă la examen. În prezent perioada de programare este decalată până în luna aprilie pentru cei aflaţi la a doua, a treia examinare, şi mai sunt unele locuri pentru cei aflaţi la prima examinare.
Ana Sidon