ACTUALITATE 14 iulie 2011

Carnetele de muncă trebuie ridicate până la finele acestei luni

de Monica Vrânceanu | 300 vizualizări
Firmele nu se înghesuie la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Covasna pentru a prelua carnetele de muncă ale angajaților, deși acestea ar trebui ridicate și înmânate apoi fiecărui salariat în parte, spre păstrare. Pentru că, de la începutul anului, carnetele de muncă nu mai există pe hârtie, toate datele fiind trecute într-o bază electronică specială în cadrul ITM-urilor, angajatorii ar fi trebuit să preia vechile

Firmele nu se înghesuie la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Covasna pentru a prelua carnetele de muncă ale angajaților, deși acestea ar trebui ridicate și înmânate apoi fiecărui salariat în parte, spre păstrare.

Pentru că, de la începutul anului, carnetele de muncă nu mai există pe hârtie, toate datele fiind trecute într-o bază electronică specială în cadrul ITM-urilor, angajatorii ar fi trebuit să preia vechile cărți de muncă și să le predea mai departe posesorilor acestora, spre păstrare.

Potrivit directorului ITM Covasna, Ordog Lajos, în iunie mai existau la ITM 13.342 de carnete de muncă, iar la finele lunii rămăseseră 9.653 neridicate, semn că angajatorii nu s-au grăbit să rezolve acest aspect.

”Este foarte important ca aceste carnete de muncă să ajungă la posesorii lor, ei fiind proprietarii de drept ale acestora. Preluarea de la ITM se face de către angajator, pe baza unei cereri scrise și cred că ar fi bine ca acest lucru să se întâmple cât mai curând pentru fiecare angajat în parte. Sistemul electronic este pus la punct, dar nu se știe niciodată ce erori pot apărea sau ce se poate întâmpla și este bine ca aceste carnete de muncă să fie păstrate de fiecare cu grijă”, a explicat Ordog Lajos.

Dispariția carnetelor de muncă era prevazută încă din anul 2006, când s-a hotărât ca 2010 să fie ultimul an în care acestea să existe pe suport de hârtie.

Angajatorii vor avea acces la bazele de date electronice prin intermediul unei parole, iar potrivit estimărilor, prin deființarea cărților de muncă angajatorii vor economisi între 100 și 500 de milioane de euro anual din comisioanele pe care trebuiau sa le plătească pentru păstrarea acestor carnete de muncă. Carnetele de muncă trebuie returnate angajaților până la jumătatea acestui an, trebuind a fi păstrate până la ieșirea la pensie.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.