Biletele de tratament în staţiunea Covasna, blocate din cauza contestaţiilor
Biletele de tratament balnear în staţiunea Covasna, acordate de Casa Naţională de Pensii, sunt blocate din cauza contestaţiilor depuse de una dintre societăţile participante la licitaţia de atribuire, care a fost nemulţumită de rezultat şi a cerut reevaluarea ofertelor.
Prefectul judeţului Covasna, Marius Popică, a declarat luni că administratorii hotelului „Montana” au depus o ofertă „incredibil de mică”, contestată de reprezentanţii SIF Transilvania, care deţine trei hoteluri moderne în această staţiune. Ca urmare a nevalidării licitaţiei, biletele nu au putut fi atribuite, iar două serii de turişti programaţi luna aceasta nu au mai putut veni în staţiune.
Marius Popică a menţionat că acest 'blocaj' a creat o stare de nemulţumire în plan local, pentru că în lipsa turiştilor au pierdut şi hotelurile, şi angajaţii acestora, şi comercianţii şi chiar şi Primăria, care colectează taxa de staţiune. El a spus că în prima parte a lunii mai este programată o nouă serie de turişti, prin urmare, la solicitarea autorităţilor locale, a intervenit pe lângă Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor pentru a rezolva cât mai repede posibil acest litigiu, evident în limitele prevăzute de lege.
„Avem promisiuni că se va analiza în foarte scurt timp. (...) Din acest blocaj, din păcate, staţiunea a pierdut, dar important e că biletele nu se vor pierde, vor fi realocate pe alte perioade, prin urmare numărul total al biletelor de tratament în staţiunea Covasna va rămâne acelaşi”, a spus prefectul Marius Popică.
Liderul sindicatului Sanitas Covasna, Vasile Neagovici, a afirmat că staţiunea trăieşte în cea mai mare parte de pe urma persoanelor care vin la odihnă şi tratament cu aceste bilete subvenţionate de stat.
„Imaginaţi-vă că două serii au fost lăsate pe dinafară, asta înseamnă aproape 2.000 de turişti. Imaginaţi-vă ce înseamnă asta pentru Covasna, care este un centru turistic de interes naţional şi unde majoritatea localnicilor lucrează în aceste hoteluri, fiind angajaţi ca personal medical sau de îngrijire. O lună fără turişti este foarte greu”, a spus Vasile Neagovici.