Bibliotecarul care pedalează pentru promovarea lecturii a ajuns în Ungaria
Bibliotecarul Kiss László din Sfântu Gheorghe, care a pornit în urmă cu zece zile pe bicicletă într-un maraton de 3000 de kilometri de la Marea Neagră la Marea Nordului pentru promovarea lecturii, a ajuns în Ungaria.
Kiss László menţionează în jurnalul său on-line că, după o zi grea în care a pedalat 164 de kilometri, a ajuns marţi seară la Budapesta, unde a fost întâmpinat de membrii Asociaţiei Bibliotecarilor Şcolari din Ungaria. El aminteşte, totodată, că o parte din drum a fost însoţit de un profesor de matematică-fizică din Budapesta, pasionat de ciclism, dar şi că din cauza 'marşului forţat' are probleme cu unul dintre genunchi, însă îşi va continua drumul. Bibliotecarul covăsnean şi-a propus să ajungă joi seară la Viena, iar în următoarele zile la Linz, Passau, Regensburg, Nurenberg, Wurzburg, Frankfurt, Bonn, Maastricht şi, în final, Haga, pe 28 iunie.
Kiss László a pornit în această incursiune pe data de 8 iunie din Constanţa, iar până acum a mai trecut prin localităţile Călăraşi, Olteniţa, Bucureşti, Piteşti, Braşov, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Deva şi Timişoara, unde s-a întâlnit cu bibliotecari, cu elevi, studenţi, cadre didactice şi alţi iubitori ai lecturii. Turneul va dura 21 de zile, iar în acest timp va străbate şapte ţări, unde va vizita mai multe biblioteci şcolare, publice şi universitare. În perioada 28 iunie-2 iulie, Kiss László va participa la Conferinţa Internaţională a Bibliotecilor Şcolare ce va avea loc la Maastricht.
Bărbatul, în vârstă de aproape 45 de ani, este bibliotecar la Liceul „Mikes Kelemen' din Sfântu Gheorghe şi preşedintele Asociaţiei Judeţene Covasna a Bibliotecarilor din România, iar această campanie de promovare a lecturii a pregătit-o timp de doi ani. „Cartea te face liber, îţi oferă o imensă libertate. Un om care citeşte este un om liber în gândire şi simţire. Mie mi-a deschis foarte mult mintea şi viziunea despre lume şi viaţă. Din păcate se citeşte din ce în ce mai rar, copiii citesc din ce în ce mai puţin şi sunt mulţi analfabeţi. Mai grav este că creşte analfabetismul funcţional, ceea ce înseamnă că elevii, copiii noştri dacă au în faţă un text mai dezvoltat nu pot să îl înţeleagă, iar dacă nu pot să îl înţeleagă, atunci nu pot să înveţe, dacă nu pot să înveţe nu reuşesc să ia examenul de Bacalaureat, nu reuşesc la universitate şi aşa mai departe. Şi nu numai în România este problema asta, e cam peste tot în Europa şi trebuie cumva, cumva să stopăm această tendinţă, iar noi, bibliotecarii şcolari suntem cei mai avizaţi să facem acest lucru, bineînţeles, în colaborare cu învăţătorii, cu personalul didactic. Prin această campanie vreau să atrag atenţia şi interesul opiniei publice asupra rolului important pe care îl joacă lectura şi bibliotecile în educaţie, în special în educaţia tinerilor”, a declarat Kiss László.