ACTUALITATE 7 octombrie 2022

Portal online cu 120 de formulare, lansat de Primăria Sfântu Gheorghe

de Iulia Drăghici - Taraș | 635 vizualizări

S-a terminat cu statul la cozi și plimbatul de hârtii pe la ghișee pentru cei care au treabă cu Primăria Sfântu Gheorghe. Cel puțin asta spun autoritățile, care anunță că portalul online, dezvoltat cu fonduri europene, pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerii birocrației, este funcțional. 

Cetățenii care vor să beneficieze de această facilitate, care pune la dispoziție aproximativ 120 de formulare online, trebuie să își facă prima dată cont. Acesta va putea fi activat însă cu o vizită la primărie, pentru că operatorii platformei trebuie să se asigure că aceste conturi, care vor conține informații personale, sunt solicitate de persoane reale. Înainte de vizita la primărie, trebuie să existe o solicitare online pentru crearea unui cont în site-ul https://portal.sepsi.ro/, care poate fi accesat și din site-ul primăriei, la secțiunea „Portal cetățeni”. 

Am fost pregătiți și până acum pentru a prelucra cererile, însă nu a fost deschis către cetățeni accesul la această facilitate. Acum, prin pagina de web a primăriei, se poate accesa portalul. (...) Există posibilitatea de a deschide acest cont al cetățeanului, pentru el sau ca reprezentant al unei persoane fizice sau al unei persoane juridice. Necesită o singură deplasare la primărie, pentru că trebuie făcută această verificare. După aceea, prin acest cont, au acces la aceste formulare prin care se pot face diverse solicitări către primărie și se poate primi răspunsul online, în contul pe care îl deschide fiecare cetățean”, a declarat joi, într-o conferință de presă, viceprimarul Tóth-Birtan Csaba. 

Edilul a spus și că, fiind un demers încă la început, cu siguranță va întâmpina unele probleme, însă face apel la înțelegerea cetățenilor, ba chiar și la sugestiile acestora, pentru a îmbunătăți procesul de digitalizare al primăriei. 

Este la început și îl facem public cu mențiunea să ne contacteze, să ne spună dacă nu merge ceva, dacă au sugestii, dacă necesită corecții. Sunt sigur că o să necesite, pentru că fiecare lucru, la început, comportă și greșeli”, a mai precizat viceprimarul. 

În prezent, orice solicitare depusă este preluată automat și direcționată către departamentul selectat spre soluționare. Răspunsul va ajunge tot ca mesaj în contul de utilizator. 

O să existe și facilitatea urmăririi traseului documentelor. Nu o să fie la fiecare pas anunțat cetățeanul, dar va fi anunțat că documentul a ajuns la funcționarul care trebuie să îl rezolve. (...) Dar vă dați seama că nu o să scadă numărul de documente, nu o să crească numărul de angajați, deci în mod real numai anunțul, respectiv faptul că nu trebuie să se deplaseze la fața locului sau nu trebuie să trimitem noi prin poștă la cetățean documentul, va fi mai rapid”, a mai explicat Tóth-Birtan Csaba. 

Portalul este încă în continuă dezvoltare, iar planul este ca în viitor să fie incluse toate departamentele primăriei, mai puțin Evidența Populației, pentru că acolo este esențială prezența fizică. Un alt plan este ca autoritatea locală să își dezvolte propria platformă de plăți online a taxelor și impozitelor, pentru că în prezent este utilizată varianta „ghișeul.ro”. 

Anual, Primăria Sfântu Gheorghe operează aproximativ 100.000 de documente, dar nu toate sunt solicitări din partea cetățenilor. 

Dezvoltarea acestui sistem informatic a fost posibilă datorită unui grant în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020. 

Noul serviciu va face mai transparente procesele birocratice, va reduce timpul necesar pentru eliberarea unor documente şi va permite cetăţenilor să interacţioneze mai uşor cu administraţia locală. 

Proiectul a implicat, de asemenea, optimizarea administrării interne a instituţiei. În acest sens a fost creată o platformă pentru angajaţi care a devenit funcţională începând cu data de 25 iulie şi pe care s-au înregistrat până în august, când s-a vorbit prima dată despre acest demers, peste 5.000 de documente interne.

Valoarea totală a proiectului a fost de aproximativ 2,9 milioane de lei, iar contribuţia municipalităţii a fost de 56.752 de lei. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.